Så får du respons

Som frilansare så är det många gånger roligt att få respons från kunderna Det är på så vis som du får reda på vad du kan bli bättre på och vad det är som kunden tycker att du göra väldigt bra.

Tyvärr så kan det många gånger vara svårt att få respons eftersom att stressade kunder med mycket att göra oftast inte tänker på att ge det. Responsen glöms helt enkelt bort vilken kan kännas väldigt tråkigt för dig eftersom att det är just responsen som kan hjälpa dig att utvecklas. 

Enkla tips för att lyckas få respons

Där finns en del små tips som du kan använda dig av för att få respons av kunder som kanske annars skulle glömma bort att ge dig det. 

Ett enkelt tips för att få respons men också för att visa att du bryr dig om dina kundrelationer är att följa upp med kunden. Skicka iväg ett välskrivet mejl och fråga om kunden är nöjd mm. Tänk på att skicka dessa mejlen under tidiga mornar eller under sena kvällar. Då är det nämligen mest troligt att kunden har tid över att svara på mejls som annars inte skulle kännas speciellt viktiga i jämförelse med andra. 

Du kan också välja att skicka iväg ett direkt meddelande till kunden via sociala medier. Det är enklare att få ett direkt svar av kunden då men du kan också kännas påträngande. Det är viktigt att du inte försöker för mycket då kan du istället uppfattas som jobbig och irriterande. Och det vill du inte. 

I vissa fall så får du helt enkelt ge upp och gå vidare. Inte alla kunder lämnar respons så när du känner att du verkligen försök utan att försöka för mycket så är det bäst att lämna det hela och hoppas på att du får någon form av respons nästa gång. 

Lycka till!
 

Ta del av våra guider!

  • Guide till ett framgångsrikt mässdeltagande
  • Hur man tapetserar som designeliten gör
  • Guiden hur du skyltar bäst i din butik

Ladda ner dom gratis här!

Daniel Wisarve
042-13 77 00
daniel@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!