I en artikel i Dagens Media läste vi om 9 sanningar om hur vi omedvetet reagerar på reklam.

Är unika trycksaker effektiv försäljning?

I en artikel i Dagens Media läste vi om 9 sanningar om hur vi omedvetet reagerar på reklam.

Några nyckelmeningar:

- Fysisk kommunikation genererar högre emotionellt engagemang, lägre kognitiv stress och bättre uppmärksamhet. I klarspråk betyder detta att mer komplicerade budskap kan bearbetas.

- Fysisk reklam är rätt väg att gå om du vill maximera hur mycket fokus som riktas mot specifika delar av din kampanj.

- Fysiskt först – digitalt sedan. Gör du tvärtom – digitalt först, fysiskt sedan – uteblir denna synergieffekt helt.

Sammantaget visar det vikten av att jobba aktivt med din grafiska profil och använda unika trycksaker för att öka dina kunders uppmärksamhet på ditt företag.

Ta del av våra guider!

  • Guide till ett framgångsrikt mässdeltagande
  • Hur man tapetserar som designeliten gör
  • Guiden hur du skyltar bäst i din butik
  • Att skapa atmosfär med unika trycksaker
  • 7 tips för mäklaren som vill stå ut i mängden
  • Hur optimerar du din byggarbetsplats med trycksaker?
  • 42 råd & tips på ökad försäljning med rätt trycksaker

Ladda ner dom gratis här!

Ida Thorin
042-13 77 00
kontakt@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!