Bildkälla: Pantone

När man sysslar med marknadsföring så är förmågan att sticka ut, och särskilja sig, förmodligen en av de mest viktiga egenskaperna man kan ha. Det är såklart även viktigt med kvalitativ grafisk design och passande färg och form. Men när det kommer till kritan så spelar det ingen roll hur mycket resurser man spenderar på sitt koncept om man inte har något som gör att slutprodukten verkligen sticker ut.

Pantone har gjort sig kända som marknadsledare inom grafik på grund av sina avancerade färgmatchningssystem som har blivit oumbärliga för personer som sysslar med formgivning där färg är en avgörande del av arbetet. Under 18 års tid har de årligen utsett årets färg. Vad som har gett utnämningen genomslag i branschen är att det inte bara handlar om godtycke. Tvärt emot så utnämns färgerna efter omfattande diskussioner mellan representanter från diverse system för färgkodning, och även i samråd med ledande designers.

Vilken blir årets färg? Ultraviolett, eller mer specifikt PANTONE 18-3838, är den färg som förutspås bli oumbärlig när det kommer till färgsättning. Vad som gör denna färg unik är att den tilltalar oss på ett flertal plan. Inte bara är den naturligt förekommande i naturens kosmiska sken. Den har även blivit en stapelvara i populärkulturen på grund av ikoniska filmer så som Blade Runner och trendsättande musiker likt David Bowie.

Därför har ultraviolett den unika egenskapen att båda smälta in och väcka känslor av att vara helt unik. Så oavsett om man strävar efter att påminna folk om det oändliga sambandet mellan människa och natur, eller att åkalla den alltid lika relevanta estetik som etablerades i och med 80-talets cyberpunktrend, så är ultraviolett en pålitlig bundsförvant. Enligt Pantone så finns det ingen annan färg som har den unika förmågan att vara unik och samtidigt representera en samhörighet som många bara drömmer om.

Behöver du hjälp med grafisk design eller formgivning för din marknadsföring? Läs mer om vår designateljé så hjälper vi dig snabbt och enkelt.

 

Egen print on demand-lösning av era trycksaker

Det ska vara snabbt och enkelt att skapa trycksaker Vi presenterar till dig, en egen personlig PrintPortal (print on demand-lösning) med ert företags grafiska profil.

I PrintPortalen samlar du dina trycksaker på ett ställe och säkerställer er grafiska profil på era trycksakert. På några minuter har du skrivit ett nytt reklambudskap, justerat pris och skickat iväg din beställning i PrintPortalen. Colourpicture PrintPortal ger dig verktyget som håller din grafiska profil redo när du snabbt vill ändra ditt reklambudskap. Varför en egen PrintPortal? För att samla allt på ett ställe. Säkerställa er grafiska profil och därmed inger ett mer seriöst intryck. . Ni spar tid och sparar pengar genom att ta del av er volymrabatt hos oss.

Är du nyfiken och vill veta mer?

 

Kontakta mig

Ring eller maila mig så vi kan prata vidare om hur just ert behov ser ut av kreativ reklam!


Daniel Wisarve

Daniel Wisarve

Specialist kreativ reklam

Telefon: 042-13 77 00
E-post: daniel@colourpicture.se

  • Telefon 042-13 77 00

    Mån - Fre kl 8 - 17
  • E-post kontakt@colourpicture.se

    Inom 24 timmar
  • Huvudkontor Karta

    Colourpicture Europe AB
    Box 7088
    SE-250 07 Helsingborg
  • Utleveranser (08.00-16.00) Karta

    Rapid Distribution AB
    Depågatan 87
    SE-254 64 Helsingborg