chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2 icon-people icon-shipped icon-business icon-adapt icon-team icon-circular icon-check
Varukorg
0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa
0,00 kr
moms
  1. 1
  2. 2

Inlägg i kategorin "Företaget"

Hotellveckan

2017-05-28 15.26

Den femte branschveckan har nu tagit fart! Denna veckan tar vi en titt på vad man kan göra i hotellbranschen med trycksaker.

Hotellbranschen har ökat otroligt mycket de senaste åren, enligt statistik från SCB så ökade rumsintäkterna med nästan 10% 2015-2016. Med denna ökningen så ökar såklart också den konkurrenskraftiga marknaden som hotellbranschen ligger i. Hotellbranschen är idag otroligt konkurrenskraftig och därför måste alla i branschen arbeta fullt ut med sin marknadsföring och exponering. Vi tror att trycksaker kan öka både försäljningen och marknadsföringen för ett hotell.

När man som kund kommer till ett hotell för semester så vill man bli omhändertagen och inte behöva ta hand om några vardagliga problem eller stress. Varför inte använda trycksaker för att ge kunden något som får dem att känna sig välkomna? En personlig hälsning på sin incheckningsmapp från hotellets personal med kanske en eller två dryckkupongen i baren kan gå långt och kommer uppskattas av kunden.

Visa upp hotellets namn och varumärke genom dörrhängare, fönstervinyler eller stortryck på fasaden. Men glöm inte att lämna en penna eller två till kunderna! I förra veckans blogginlägg om Säljarbranschen beskrev vi hur otroligt starkt marknadsföringsverktyg reklampennan är, ni hittar inlägget här!

Som kund på hotellet så önskas oftast frukost, lunch eller middag. Hos oss kan ni hitta nästan allt som behövs vid bordet, bland annat servetter, dukar, underlägg och kaffekoppar. På detta sätt så kommer kunderna inte glömma vad för hotell dem bodde på när dem ska rekommendera en vän.

Gör hotellrummen unika med ljudabsorberande tavlor för att göra det så tyst och lugnt för kunden som möjligt. Inuti ett stort hotell kan det vara svårt att lokalisera sig, därför använder sig hotell av små skyltar för att guida kunderna dit dem vill. Vi har skyltar av alla möjliga material och former, kolla vårt sortiment här och se om det finns något som ni skulle kunna tänka er att använda i er verksamhet.

  

 

 

Att beställa från oss på Colourpicture är otroligt enkelt och väldigt kundanpassat då ni som kunder väljer vad ni vill ha, hur det ska se ut och när ni vill ha era varor levererade. Om ni skulle behöva hjälp eller har några frågor så får ni mer än gärna kontakta oss för experthjälp!

 

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning! 

Visas i Inspiration och trender Företaget av Anton Lebenius

Vi avslutar säljarveckan med en intervju från en säljare hos Sector Alarm Malmö!

Oskar Lilja är en av de bästa Sector Alarm säljarna i Sverige och han har gått med på en intervju över hur säljaryrket ser ut och fungerar idag för honom.

Sector Alarm är en leverantör av total trygghet och säkerhet till både företag och privatpersoner. Företaget är etablerad i nästan hela Norden och har över 400 000 kunder bara i Sverige, vilket gör dem till den näst största aktören på den svenska marknaden.

Vad har du med dig på dina kundmöten?

- Jag har alltid med mig lämpligt material för den kund jag ska möta, alltid penna, visitkort och folder samt det viktigaste, kontraktet!

Vad anser du vara det viktigaste att tänka på som säljare?

- Det beror på vad det är man säljer, men för mig så handlar det om att ha rätt 'mindset' för att lyckas. Om du inte har rätt inställning och tänker att man inte kommer lyckas så bör man byta yrke.

Hur avslutar du dina möten och uppföljningar?

När en kund har accepterat affären så frågar jag alltid kunden om vad dem tycker är det bästa med affären så att dem kommer ihåg det ifall dem skulle bli osäkra. Ibland ber jag kunden om feedback på hur jag är som säljare. Jag brukar alltid bli personlig med kunden för att skapa en bra relation nu och i framtiden. Jag lämnar alltid kontaktuppgifter ifall kunden skulle ha några frågor, annars brukar jag alltid ringa upp dem för att höra hur det har gått samt för att skapa en starkare relation med kunden.

Vilka egenskaper anser du vara viktiga hos en säljare?

- En säljare måste vara socialt kompetent, ha en vinnarskalle, vara positiv, öppensinnad och framförallt orädd.

Tror du att trycksaker så som visitkort och reklampennor skulle kunna öka dina resultat?

- Ja, det beror helt på sammanhanget och vad med säljer. Rent generellt så tror jag definitivt att trycksaker kan öka ens resultat, kunder gillar att känna sig speciella och det tror jag trycksaker kan bidra med.

Hur många visitkort gör du av med i veckan?

- Om jag har en riktigt bra vecka så kan jag nog göra av med 10-20 kort. Det beror på om jag har vanliga kundmöten eller om jag står på mässa eller liknande.

Varför är det viktigt att göra första intrycket bra hos en kund?

- Man brukas säga att de första 5 sekunderna är avgörande till sälj. Om man inte lyckas att fånga kundens intresse under den tiden så kommer inte kunden acceptera affären nu eller i framtiden.


Vi tackar Oskar för att han deltog i säljarveckan och kunde ge oss en intervju att presentera!

 


 

 

 

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning! 


Visas i Inspiration och trender Företaget av Anton Lebenius

Säljarveckan

2017-05-19 06.30

Nu kör vi igång vår tredje branschvecka och denna veckan består av tips och tricks hur du lyckas som säljare med hjälp av trycksaker!

Som säljare är det viktigt att göra ett bra intryck av dig själv och produkten du säljer för att kunden ska komma ihåg dig.

Innan möten brukar säljare arbeta med proaktiv försäljning, med det menar vi att säljaren gör sin research och finner en eller flera lösningar på kundens behov eller problem. Att arbeta som säljare innebär att du alltid måste vara energisk, positiv och ha rätt mindset för att lyckas. Kunden kommer inte behålla en säljares visitkort om säljaren inte presenterar några lösningar på kundens problem eller om säljaren är trött, negativ eller okunnig. 

En bra metod att arbeta efter som säljare är EASE-metoden. EASE står för:

  • Earn the right to sell
  • Ask
  • Solution
  • Execute

Earn the right to sell
Detta innebär att du måste förtjäna att sälja till kunden, dvs. kunden måste känna ett förtroende för dig, din produkt och att relationen kommer vara lönsam.

Ask
Vad vi menar med ask är att man som säljare måste ställa tillräckligt många relevanta frågor för att få full kunskap om vad kundens behov är.

Solution
Som säljare måste man ta fram en eller flera relevanta lösningar på kundens behov eller problem.

Execute
Gå på avslut, hur ska du leverera lösningen till kunden på det mest optimala sättet? Hur följer du upp med kunden?

 

Hos oss på Colourpicture kommer ni hitta allt som behövs för ett optimalt säljkit, allt med eget tryck! Säljkitet bör bestå av är exklusiva visitkort för att kunden ska komma ihåg dig som person och företaget du arbetar för, en snygg folder eller mapp med plats för ett extra visitkort och en penna, kanske pennan innehåller samma information som visitkortet då visitkort ofta tappas bort eller hamnar i den traditionella "visitkortshögen". Visste ni att en penna har en livslängd på minst 8 månader och under de 8 månaderna exponeras den mer än 3000 gånger och byter ägare 4-5 gånger, detta innebär att en penna som kostar ca 10 kr har en exponeringskostnad på 0,3 öre, dvs en rekordlåg kontaktkostnad om man jämför med andra marknadsföringstyper.

Om man ska hålla i ett större möte så kan det vara bra att ha med sig en snygg rollup med kontaktuppgifter och logga som kunderna ser medans du håller i mötet. Att vara förberedd är det viktigaste som säljare 'know your audience', genom att vara förberedd kan du besvara frågor kunden kan ha innan kunden själv har kommit på dem.

En säljare jobbar konstant och därför kan ett anteckningsblock vara bra att ha med sig för att komma ihåg vad kunden behöver hjälp med nu och i framtiden.

Att använda sig av alla dessa produkter och verktyg kommer ge dig en starkare USP (unique selling point) då kunden lättare kommer ihåg dig och ditt vaumärke.

  

 

 

Att beställa från oss på Colourpicture är otroligt enkelt och väldigt kundanpassat då ni som kunder väljer vad ni vill ha, hur det ska se ut och när ni vill ha era varor levererade. Om ni skulle behöva hjälp eller har några frågor så får ni mer än gärna kontakta oss för experthjälp!

 

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning! 

Visas i Inspiration och trender Företaget Guider av Anton Lebenius

Butiksveckan

2017-05-18 11.17

Den sjätte branschveckan är här! Vi fokuserar på hur trycksaker fungerar i butiksbranschen denna veckan!

Vi i e-handelsbranshen vet hur mycket e-handeln ökar samtidigt som retailbutikerna minskar. Därför är det viktigt att antingen börja använda sig av andra kanaler, så som e-handel. Vad som är otroligt viktigt i dagsläget som retailer är att synas. "Syns man inte, finns man inte"

I butiksbranschen handlar mycket om hur man får in kunder till sin butik. Att ha ett attraktivt skyltfönster är en av de viktigaste aspekterna man måste tänka på. Här kommer 4 vanliga misstag som förekommer i butiker:

1. Man väljer för många produkter att visa upp.

Man kan ibland tro att destu fler produkter kunden ser destu mer attraktiv blir butiken. Det stämmer inte alltid då ögat inte hinner vila och ta in de beslutsamma faktorerna av produkterna. Gör såhär istället: Lämna utrymme mellan produkterna, använd er av text i form av vinyler och prioritera för er målgrupp. Ge kunderna den tiden som dem behöver för att hitta produkten eller beslutet att gå in.

2. Man tänker inte på hur belysningen påverkar kunden.

En del produkter behöver hjälp att sticka ut. Belysning kan ge det lilla extra som behövs för att produkten ska sticka ut och visa sig för kunden. En enkel spotlight kan hjälpa till med detta problemet.

3. Smutsigt, stökigt eller mörkt skyltfönster.

Detta är en självklar punk men måste ändå lyftas fram. Att rengöra sina skyltfönster är en av de absolut viktigaste punkterna. Många kunder ser skyltfönstet på språng och det finns ingen kund som blir attraherad av ens produkter om det är fullt av fingeravtryck och annat smuts på fönstret eller produkterna. Att ha det stökigt är också avgörande, i punk ett skriver vi att man ska välja rätt antal produkter. Destu mindra produkter du har framme, destu mindre stökigt blir det. Om ni har mörk färg i er butik så kan det vara bra att hitta någon form av display som vinyl, affisch eller en banner i en stark färg som fångar upp kundens uppmärksamhet.

4. Man planerar inte skyltningen.

Att planera är grunden i all visuel marknadsföring. Man kan planera hur du vill, månadsvis, kvartal eller per år. Det viktiga är att man faktiskt har en plan över hur man ska skifta produker och display. Ett tips på planering är högtider och säsonger, det kan vara bra att använda displayer som är lätta att byta. Ni hittar sådana här.

Dessa misstag är väldigt basic för många retailers men det finns dem som behöver veta detta.

Tilltala sinnen med inredningen

Att tillsätta en härlig arom i ens butik kan enligt statistik öka köpbeslutet med 40%, detta eftersom både synintrycket och luktsinnet aktiveras. Att tillsätta en härlig arom ger också er butik en unik känsla som kommer fästas i kundens sinne. 

Att inreda butiken med trycksaker som är personaliserade för din målgrupp kan definitivt öka både försäljning och marknadsföring. Det är viktigt att verkligen tala till kunden med inredningen, kunden vill känna sig välkommen och kanske till och med som hemma.

 

 

 

Att beställa från oss på Colourpicture är otroligt enkelt och väldigt kundanpassat då ni som kunder väljer vad ni vill ha, hur det ska se ut och när ni vill ha era varor levererade. Om ni skulle behöva hjälp eller har några frågor så får ni mer än gärna kontakta oss för experthjälp!

 

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning! 

Visas i Inspiration och trender Företaget av Anton Lebenius

 

Andra veckan av branschveckorna! Denna veckan fokuserar vi på Bygg och fastighetsbranschen!

Vi tror att trycksaker kan öka både försäljning och marknadsföring i alla branscher.

I Bygg och fastighetsbranschen är det viktigt att synas för sina kunder, men även att säkerheten skall vara optimal på arbetsplatsen. På Colourpicture hittar ni alla trycksaker som kan behövas för er bransch, för att öka säkerheten på arbetsplatsen kan ni använda er av våra varningsskyltar som funkar i alla väder. Varningsskylten är tillverkad i plåt och fungerar även bra som fasadskylt men går lika bra att ha den inomhus.

Att synas för kunderna och från utsidan av arbetsområdet är också viktigt, en fasadvepa längst staketet eller annat stortryck är väldigt bra exponering av ert varumärke. Finns i många olika typer, former och material. Ett annat sett att synas utifrån är med våra reklamflaggor.

 

 

Att beställa från oss på Colourpicture är otroligt enkelt och väldigt kundanpassat då ni som kunder väljer vad ni vill ha, hur det ska se ut och när ni vill ha era varor levererade. Om ni skulle behöva hjälp eller har några frågor så får ni mer än gärna kontakta vår trycksaksexpert! 

 

 

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning! 

Visas i Inspiration och trender Företaget Guider av Anton Lebenius

Sommargåvor

2017-05-12 09.37

              

              

 

Nu när våren börjar ta slut och sommarvindarna börjar blåsa in över Sverige så tänkte vi på Colourpicture presentera våra nya sommargåvor. Vi har precis lanserat produkterna i våra kategorier, ni kommer hitta solglasögon av alla möjliga former och färger, högtalare med stötdämpning och bra ljud, park- eller strandartiklar för kylning av dryck och andra trycksaker med eget tryck.

När solen börjar värma kommer utomhusaktiviteterna komma fram. Varför inte ha en afterwork med jobbet med grill och gott sällskap? Där kan man använda både högtalare och kylhink. Skydda personalens ögon mot solen med personaliserade solglasögon. 

På sommaren arrangeras många lopp och tävlingar, varför inte ställa upp en grupp kollegor och exponera ert varumärke genom aktivitetsarmband med eget tryck? Vårt aktivitetsband mäter steg, puls, kalorier och sömnmönster.

Alla aktiveter måste kommas ihåg, därför lanserar vi även en actionkamera där ni kan spela in de härliga sommartiderna och komma ihåg allt när den gråa hösten faller in.

Trevlig sommar från oss på Colourpicture! 

Ida Thorin
073-073 55 79
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga mig om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!

Visas i Inspiration och trender Företaget av Anton Lebenius

7 Anledningar till varför kataloger fungerar än idag

Vi vet att kataloger är en av den äldsta och mest pålitliga form av marknadsföring. Katalogernas roll förändras och har utvecklats till ett kraftigt kommunikationsverktyg. Forskning antyder att utvecklingen av katalogen har säkerställt en viktig del i omnichannel-marketing. Här är 7 anledningar till varför kataloger fungerar:

Tillgänglighet

Fördelarna med kataloger är deras enkla användningsområde, pålitligheten och tillgängligheten. Dem är bärbara, målsättande och designade för omanvändning. Medans internet spelar en roll i all retail så erbjuder katalogen ett komplett brand-in-the-hand med alla produkter tillgängliga direkt för kunden. Enligt en statistik från länderna i Norden så kollar 38% av alla kunder först i en katalog innan dem går in på webben och beställer.

Information

Kataloger är en enkel källa av information som besvarar de flesta frågorna direkt på sidorna. Pris, utseende, färg, storlek och färg kommuniceras snabbt ut till kunden. Enligt forskning så säger 34% kunder att kataloger har en mer relevant produktinformation. Informationen utvecklas med QR koder och ger kunden en genväg direkt från boken ut i webben för mer bilder, videor och information.

Trafikledande

Eftersom personer som läser katalogen är intresserade över produkterna så kommer också katalogerna driva personerna till hemsidan för att genomföra ett köp. Kunderna kommer till hemsidan via vouchers och QR koder.
En katalog erbjuder kunderna en väg in i märkets värld och ger dem en blick som går bortom skyltfönstret. Att använda bra design och papper kommer leda till att produkterna blir mer tilltalande för kunden och kan göra att kunden kommer genomföra ett köp. Katalogen stärker ditt varumärke och produceras idag med en bra kombination av underhållning, utbildning och reklam.

Inriktningsmöjligheter

Katalogen är bara en av många delar som kunden berör och borde alltid vara en del av omni-kanal strategi för de flesta retailers. Kataloger fungerar bäst när deras distribution är inriktad till kunder som är intresserade över produkterna på många sätt. Ett bra ställe att rikta sina kataloger kan vara på kunder med liten internetåtkomst, oftast äldre personer.

Från papper till pixel integration

Kataloger ses ofta som en ‘kolla i bok’, den visar vad som är tillgängligt i en fysisk eller virtuell affär. Dessa typer av kataloger kommer ge inspiration, en mer intressant presentation av alla produkter genom färger och modeller samt visa kunderna in i affärerna. Hur som helst så kommer det leda till potentiella köpare fysiskt eller virtuellt.

Effektivitet

Väldigt många större märken tycker fortfarande att katalogen är deras förstahandsval till sälj. Katalogerna kombinerat med direkt och omedelbarheten av e-handel, höjer effektiviteten av båda delarna. När man spårar köp via koder i katalogerna så kan man använda detta till att optimera och effektivisera layouten för nästa katalog.

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!

Visas i Inspiration och trender Företaget av Anton Lebenius

Del 8 i vår intervju med våra medarbetare är Anton Lebenius som kommer från KYH-Malmö!

 

Vad är din roll på Colourpicture?

- Min roll på Colourpicture är Praktikant/E-commerce business developer. Jag kommer vara här i två månader för min praktik.

Vad är dina bästa egenskaper?

- Jag är uthållig, envis och fokuserad på att uppnå de mål jag har framför mig.

Vad är ditt mål med din praktik här på Colourpicture?

- Mitt mål är att lära mig och förstå så många delar som möjligt i försörjningskedjan samt ge något tillbaka utifrån mina studier.

Hur ser en typisk dag ut på Colourpicture?

Man kommer in på kontoret, hälsar på sina kollegor och ser vad som har hänt under gårdagskvällen/natten. Jag kollar bland annat på hur kunderna använder hemsidan och om deras köpbeteende ändras eller om det finns några avvikelser genom systemet GoogleAnalytics. Sedan fokuserar jag på hur man kan optimera/förenkla köpprocessen hos kunden. Om det inte finns något att optimera så arbetar jag med marknadsföring.

Vi tackar Anton för den här intervjun och önskar er alla trevlig helg!

Ida Thorin
073-073 55 79
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se

Visas i Inspiration och trender Företaget av Ida Thorin

frigolitskylt

Del 7 i vår intervju med våra medarbetare är Linus Sandin som kommer från IT-gymnasiet!

 

Vad är din roll på Colourpicture?

- Min roll på Colourpicture är som praktikant/backoffice. Jag kommer att vara här i åtta veckor och under dessa veckor är mitt huvudsakliga mål att optimera hemsidan och dess kategorier, underkategorier och produkter.

Vad är dina bästa egenskaper?

- Jag är väldigt envis och samtidigt väldigt noggrann vilket bidrar till goda resultat. Jag ser hellre goda resultat än snabba, slarviga resultat. Jag försöker alltid att ta lärdom från det jag gör och verkligen förstå det. Det är mina bästa egenskaper.

Vad har du lärt dig hittills på Colourpicture? Har du något tips du vill dela med dig av?

- Även trots att jag bara varit här i två veckor, har jag ändå lärt mig så himla mycket. Jag har lärt mig hur man använder sig utav vissa digitala verktyg, såsom SEMrush och Magento som jag arbetar i nästan hela tiden. Jag har även fått en djupare förståelse i hur de olika sökmotorerna fungerar.

En annan viktig sak jag har lärt mig är att det är okej att göra misstag så länge man tar lärdom av det. Det är nog ett tips jag skulle vilja dela med mig av. Var inte rädd för att göra misstag.

Hur ser en typisk dag ut på Colourpicture?

Man kommer hit och vet att man alltid har något att göra. Jag vet att jag kan jobba med att optimera hemsidan. Däremot vet man inte vilka nya utmaningar man får möta just den dagen, vilket skapar en härlig spänning i att komma hit varje dag. Man tror också att man har hur mycket tid som helst, men helt plötsligt så är klockan 17:00 och det är dags att gå hem. Det är en härlig liten skara man arbetar tillsammans med, vilket bidrar till en mycket god stämning.

Vi tackar Linus för den här intervjun och önskar er alla trevlig helg!

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se

Visas i Inspiration och trender Företaget av Ida Thorin

Del 6 i vår intervju med våra medarbetare är Rebecka Kihlberg!

 

Vad är din roll på Colourpicture?

-Praktikant, E-commerce. Under 12 veckor är PrintPortalen mitt huvudsakliga ansvarsområde. Utöver det är jag lite av en alltiallo när det kommer till webbshoppen och allt som har med e-handeln att göra.

Vad är dina bästa egenskaper?

- Att ge bra service och se kundernas behov i kombination med att jag är en problemlösare är några av mina bästa egenskaper.

Vilken produkt skulle du rekommendera till våra kunder?

- Jag gillar hela serien med vikbara möbler, men måste jag välja en av dom så skulle jag säga ”Vikbar fåtölj med eget tryck”. Det är en udda och praktisk produkt som går att få riktigt häftig med ett grymt motiv på.

Hur ser en typisk dag ut på Colourpicture?

Det varierar enormt. Vanligtvis har man en plan i huvudet hur man tänkt lägga upp dagen, men det kan snabbt ändras och det ser jag som en del av charmen med Colourpicture. Man får en möjlighet att vara med där det händer, när det händer. Det är en arbetsplats med en härlig atmosfär där det skrattas mycket och där man snabbt blir en del i gänget.

Vi tackar Rebecka för den här intervjun och önskar er alla trevlig helg!

Ida Thorin
042-13 77 00
ida@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!

Visas i Inspiration och trender Företaget av Ida Thorin
  1. 1
  2. 2