chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2 icon-people icon-shipped icon-business icon-adapt icon-team icon-circular icon-check
Varukorg
0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa
0,00 kr
moms
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Inlägg i kategorin "Inspiration och trender"

Att trycka på aluminiumkomposit och Dibond

När det kommer till aluminiumkomposit så har Dibond en särställning. Att skriva ut på detta material har blivit väldigt populärt tack vare att det i sin natur är lätthanterligt, enkelt att framställa och lämpligt för många olika användningsområden. Det är numera en given favorit bland såväl reklambyråer som formgivare och inredningsarkitekter.

Vad är det som gör Dibond så populärt? Och vilka är egentligen de fördelar som får allt fler att prioritera detta material före alternativen? Här kommer vi att titta närmare på exakt vad som gör Dibond till en given favorit.

Dibond är vad som har kommit att kallas för sandwichpanel. Det är helt enkelt en sammansättning bestående av en inre kärna av polyeten och ett ytskikt av aluminium. Fördelen med detta är att materialet blir enkelt att bearbeta, får en låg vikt och samtidigt blir styvt och hållbart. Med unika tryckegenskaper och omfattande tålighet har det blivit något utav ett goto-alternativ i branschen.

Ett material med beprövad historik

Materialet har en historik som sträcker sig till början av 1900-talet. De tyska ingenjörerna och affärsmännen Erwin Lauber, Albert Gmür och Robert Victor Neher utvecklade ett sätt att framställa väldigt tunna aluminiumpaneler. Intressant nog kom det däremot att dröja närmare hela hundra år innan teknologin lanserades i större omfattning. Storföretaget 3A Composites. som under 1990-talet skaffade licens på materialet och skapade förutsättningarna för att lansera det på den internationella marknaden, är numera nära förknippat med Dibond.

På senare tid har Dibond blivit en högt eftertraktad stapelvara som används i såväl företagsmässiga som privata sammanhang. Dessa paneler var länge vanligt förekommande inom främst arkitekturella sammanhang, på grund av den strukturella tåligheten, men förekommer numera minst lika ofta i representations- och reklamsammanhang.

Vilka är fördelarna med Dibond? Den kanske främsta anledningen till materialets popularitet är dess hållbarhet och otroliga slitstyrka. En reklampelare som tillverkats av Dibond kommer definitivt att hantera såväl väder som vind, och stå emot de flesta sorters åverkan. Utöver tålighet så har materialet den stora fördelen att det kan anpassas, justeras och monteras på ett i det närmaste oändligt antal sätt. Dibond är lika lätthanterligt som det är tåligt. Ett slutresultat som man kan lita på Att placera sitt tryck på Dibond är ett utmärkt sätt att få tryckprodukter som är redo att monteras utomhus, inomhus eller på valfri annan plats. En stor fördel jämfört med övriga beständiga material är att Dibond även kan förses med högupplösta bilder. Så länge man ser till att bilden har yttre ramar som har en geometrisk form som är tillräckligt enkel för att klippas så kan man vara säker på att man får en effektiv och tilltalande produkt.

Letar ni efter en utomhusprodukt som klarar krävande omständigheter? Vill ni ha en prisvärd produkt där ni inte behöver kompromissa? Dibond är ett perfekt material som har bevisat bärkraft och stabilitet. Det är ingen slump att det har blivit lika populärt i byggbranschen som det har blivit i reklambranschen. Få liknande material ger så pass beständiga produkter som samtidigt förmedlar ett budskap på ett tydligt och effektivt sätt.

 

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture


Att pryda väggarna är förmodligen ett av tidernas mest beprövade sätt att förgylla ett rum och skapa en känsla av rymd. På senare tid har alternativen för att göra väggar mer personliga ökat, och man har numera stora möjligheter att kunna framställa unikt personliga väggtryck som fototapeter med eget motiv. Oavsett om det handlar om egna affischer, fotoprodukter eller tavlor har man stora möjligheter att på ett prisvärt sätt pryda väggarna med ett valfritt motiv.

Bestäm helt själv

Internet har gett oss ett stort antal fördelar. En av dem är att vi numera har tillgång till mer information än någonsin tidigare. Detta innebär att man även kan hitta ett stort antal bilder. Vill man skapa ett personligt tryck, men inte är säker på vad man vill använda så är det alltid en bra idé att söka på internet för att hitta något som inspirerar. Mängden bilder som är tillgängliga är gigantiskt, och man har stora möjligheter att hitta något som passar.

Hitta något som passar

Man har inte bara möjligheten att välja motiv, utan kan även anpassa storlek och utförande på de produkter som man önskar. Oavsett om man vill ha personliga fototapeter eller tavlor med eget tryck så kan man vara säker på att hitta något som passar ens egna preferenser. Vad som är unikt är att det nu för tiden går att ordna produkter med eget tryck utan att man behöver lägga ut stora summor pengar. Anledningen har mycket att göra med att trycktekniken helt enkelt blivit väldigt prisvärd, men även då omsättningen ökat i den utsträckningen att man inte längre behöver beställa stora upplagor för att det ska vara prisvärt med egna tryck. Leta själv upp ett tryck som passar, och se om du kan hitta ett utförande som på bästa sätt förmedlar trycket på ett fysiskt material.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture
t shirt med eget tryck profilkläder

Det är knappast en hemlighet att representation är en avgörande del av alla moderna företags verksamhet. Hur ska personer annars kunna veta vilka man är och vad man har att erbjuda? Representation är helt enkelt ett sätt att kommunicera med såväl befintliga som eventuella framtida kunder. Många glömmer ofta bort ett av de mest avgörande stegen när det kommer till att driva ett företag. Efter att ha sjösatt sin verksamhet, lanserat en hemsida, skapat en profil på Facebook och så vidare så går många helt enkelt bet. Vad kommer härnäst? Det är då det är dags att ta steget att framställa representationsmaterial så som profilkläder. Här kommer vi att titta närmare på det klassiska plagget t-shirt och dess fördelar som representationsplagg.

T shirt med tryck har en väldigt lång historia. Plagget sträcker sig ända tillbaka till början av 1900-talet då det blev ett populärt alternativ till otympliga och mer traditionella arbetskläder. På grund av dess praktiska utförande som främjade rörlighet blev det något utav en stapelvara bland kläder. Numera tar vi t-shirts för givna och det är knappast något ovanligt att komma i kontakt med diverse olika tryckförsedda t-shirts. Men vad bör man tänka på när man trycker sina egna?

Fundera över vad som är representativt för er verksamhet Nu för tiden kan vem som helst trycka t shirt. Med den tekniska utvecklingen kring onlinegränssnitt och smidiga trycktjänster så krävs inte mycket mer än att man laddar upp och en bild för att sedan få ett praktiskt användbart resultat.

Men det är såklart en ganska stor skillnad mellan att beställa ett mer eller mindre slumpmässigt t shirt tryck och ha ett tryck som verkligen tilltalar folk och får dem att reagera positivt. Så innan man tar steget och beställer tryck på kläder så bör man ta sig en noggrann fundering över huruvida man har en logotyp, slogan eller representativ bild som får folk att förknippa produkten med den egna verksamheten.

I de flesta fall så lönar det sig att lägga energi på att framställa en bild som i bästa möjliga utsträckning förknippar själva bilden med de varor eller tjänster som man erbjuder. Detta är vad som i de flesta fall resonerar bäst med nuvarande och blivande kunder.

Välj material och design som tilltalar er målgrupp

Nu för tiden finns det ett stort antal material och t-shirt designs att välja mellan. Sett till antalet olika t-shirts man har att välja mellan så är det numera nästan bara fantasin som sätter gränser. Oavsett om man bestämmer sig för att beställa kortärmad, långärmad, v-nacke, polo eller något helt annat så bör man först se till att känna sin målgrupp. Vilken sorts t-shirt uppskattar era blivande kunder? Är man osäker är det alltid bäst att välja standardutförandet.

När det gäller material så är bomull fortfarande det absolut mest populära alternativet. Mycket på grund av att det är minst lika tåligt som det är lättskött. Det är enkelt att tvätta och är i sin natur slitstarkt. Men konkurrensen från helsyntetiska alternativ så som polyester eller diverse halvsyntetiska blandningar har blivit stor. Anledningen är att de syntetiska alternativen ofta bidrar med avsevärt mycket större elasticitet.

Genom att kombinera ett effektivt tryck med praktiskt material kan ni se till att få ut det mesta av era representationskläder.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture

Profilkläder ger ett proffsigt intryck!

Profilkläder ger ett proffsigt intryck!

 

Inom begreppet profilkläder och yrkeskläder kan man samla många olika sorters plagg som tillhör ett företags profil på ett eller annat sätt. Allt från läkarens vita rock till byggarbetarens bygghjälm och reflexväst, alla är de profilkläder och de tjänar samma syfte: att dels informera om personens roll men också att marknadsföra företaget eller organisationen som personen arbetar inom.

Samhörighet ger glada medarbetare

Frågar man folk på stan så säger många att det viktigaste med arbetet är att man trivs och har det bra med sina kollegor. En viktig ingrediens i trivseln är känslan av gemenskap och samhörighet. Profilkläder är ett enkelt sätt att uppnå detta på. Det behöver inte vara en hel uniform (tänk polis, väktare eller brandmän) utan det kan räcka med en matchande pikétröja (klädesaffär, hotell och liknande). Kockmössor är ett annat exempel på profilkläder brodyr som skapar samhörighet. Inte nog med att personalen har det bra, det märks dessutom på den service och bemötande de ger sina kunder. Det i sin tur ger gladare och mer positiva kunder, som förmodligen också handlar mer.

“Gratis” marknadsföring

Yrkeskläder är väl knappast gratis, men jämfört med mycket traditionell reklam som tidningssidor och radioreklam så är det billigt. Dessutom så är det av en mer undermedveten sort, nästan som en slags påminnelse för betraktaren. Ett bra exempel på detta är att under vissa kampanjer ha ett visst tryck på profilkläder t shirt eller tröjan, det skulle kunna vara “ta tre betala för två” i en butik. Då manas kunden till att köpa mer och utnyttja kampanjen, nästan omedvetet, bara av att medarbetaren i butiken har en tröja med tryck på.

Yrkeskläder förstärker medarbetarnas roller

Visst är det smidigt när skiftledaren på snabbmatsstället har en annan färg på tröjan, eller en speciell namnbricka? Det är alltid positivt med tydlighet i kommunikation, och tydligare än så blir det inte. Samtidigt så kan rätt profilkläder med eget tryck peka kunder i rätt riktning när det gäller till exempel hotell- och restaurangvärlden. Ett klockrent exempel är i restaurangen, där det är väldigt enkelt att skilja på kockar och kypare, eftersom de har helt olika kläder. Det kan tyckas banalt, men i vissa brancher är det inte lika självklara uppdelningar. Exempelvis i mataffären så tycker vi det är smart att dela upp medarbetarna i sina olika avdelningar, som mejeri, kassa och förbutik till exempel. Det tydliggör vad personen har för kompetens och ansvarsområde, både för andra medarbetare men framförallt för kunderna.

Avslutningsvis så vill vi trycka på att se värdet av yrkesskläder till din personal. I vissa fall kan man inte tala om profilkläder online, exempelvis i brancher där man klär sig i kostym och liknande där det är svårt att trycka en logga på och få det snyggt – här tipsar vi om att jobba mer med accesoarer såsom pennor, anteckningsblock, mobilskal och liknande. Låt fantasin flöda!

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture

visitkort, logo, logotyp, grafik, formgivning, grafisk profil

Oavsett om du är en frilansare som ständigt arbetar på att bygga upp sin visuella identitet eller äger ett företag som behöver profilera sig så kan man svårligen klara sig utan en särskilt viktig sak; visitkort vars genomslag helt klart blir bättre om de är originella och väl genomtänkta. Om du behöver några riktigt bra idéer för visitkort  har du kommit till rätt ställe! Även om kommunikationen har blivit alltmer digital så kan du vara säker på att kunderna uppskattar ett ett originellt och väl utformat visitkort  som etablerar ditt varumärke eller företaget du jobbar för.

Här är vår lista med 8 bra idéer för visitkort: allt ifrån de mest användbara formaten, till teckensnitt och färger som passerar till olika sorters visitkortsmodeller... Vi har sammanfattat tipsen i 8 punkter för originella visitkort 

1. Korten måste vara förenliga med företagets självbild

Bland de idéer för visitkort som vi föreslår idag finns det en punkt som väger tyngre än alla andra: Den grafiska framställningen och formgivning måste vara i perfekt harmoni med varumärkets eller företagets övriga visuella framtoning (webbplats, logotyp, broschyrer, brevpapper och i vissa fall även med din curriculum vitae, portfolio och fakturornas layout). Som vi kommer att se i nästa idé för visitkort  kommer detta att påverka valet av färger och teckensnitt, men även påverka när man skapar ny grafisk profil.

2. Vilken programvara bör du använda för att förverkliga din visitkortsidé?

Om du har några idéer för visitkort att implementera bör du använda ett professionellt layoutprogram som Abobe InDesign eller några av de många gratis alternativen som du kan hitta online med hjälp av vår guide . De flesta professionella grafiska formgivarna kommer sannolikt att föredra Adobe InDesign som låter dig skapa olika layouts för projekt som kommer att skrivas ut, men det finns även gratis eller prisvärda program som skapar bra förutsättningar för att skapa visitkortsmallar.

3. Använda visitkortsmallar: ja eller nej?

Att använda visitkortsmallar i ur och skur är kanske inte en bra idé... Kännetecknet måste alltid handla om originalitet! Det finns inget värre än ett standardiserat och opersonligt visitkort som påminner om tusentals övriga. Men det betyder inte att visitkortsmallar är helt värdelösa. Om du är en grafisk formgivare med begränsad erfarenhet så kan de vara en utmärkt inspirationskälla. Layoutprogram som Mirosoft Word eller Canva låter dig söka igenom databaser med hundratals idéer, men även Behance har en hel del att erbjuda. Från dessa eller från redan utförda arbeten kan du lära dig mycket om hur olika element bör placeras och även ta en viss originell idé för visitkort och omarbeta utifrån dina personliga preferenser och företaget grafisk profil.

4. Storlek och typ av kort för visitkortet

Bland de olika visitkortsmodellerna som du hittar kommer du att märka att det rektangulära formatet är det mest utbredda. Huvudsakligen av praktiska skäl: Det rektangulära visitkortet kan bekvämt placeras i plånboken eller i en helt vanlig ficka. I dessa fall används ett format på 85 x 55 mm eller 90 × 55 mm . För att skriva ut ett visitkort är det lämpligt att använda ett papper med hög ytvikt som är tidsbeständigt. Dessutom är dessa praktiska att hantera, eleganta och ligger bra i handen. Förutom att använda de vanliga formaten kan du såklart ge fantasin fritt spelrum och experimentera med mer ovanliga format. För detta kan du hitta inspiration från de mest originella varianterna av visitkort som du hittar på nätet.

5. Idéer för lättlästa visitkort

När du följer vår lista med bra visitkortsidéer bör du absolut inte bortse från fördelaktiga teckensnitt och hög läsbarhet . Om det krävs särskild ansträngning för att läsa kortet kommer det att förbises av många och vara irriterande för den som faktiskt är intresserad.

För att tecken och bokstäver ska kunna läsas måste de stå i kontrast till bakgrunden och ha tillräcklig storlek för grafik och format skriv inte för smått och använd inte färger som överensstämmer med din grafiska profil.

För att få ett professionellt visitkort är det bäst att undvika de mest fantasifulla teckensnitten, såvida inte ditt företag faktiskt drar nytta av det, till förmån för enkla och rena linjer.

Typsnitt av typen Sans Serif, d.v.s. teckensnitt utan seriffer, används ofta för att de framstår som moderna, rena och kommer i ett stort och varierat utbud. Under de senaste åren har Gotham, exploderad i bruk och blivit väldigt populärt till följd av att Obama använde typsnittet under sin kampanj inför presidentvalet år 2008.

Bland de mest unika tecknen idag finner vi även Mensrea, som kombinerar ett stort antal stilar. Andra är: Nibbles, ett linjärt typsnitt särskilt inspirerat av gastronomins värld och som är idealiskt för branding; Auro, en välavvägd personlighet och vänlig framtoning, en funktionell och läsbar grupp typsnitt för både små och stora tryck; Deleplace, ett modern och förfinat typsnitt som samtidigt står på antikens axlar.

6. Val av färger för visitkort

Valet av färger måste alltid göras på grundval av specifika kriterier: om det finns en särskild företagsprofil med färger är det alltid bra att använda dem, för en mer detaljerad diskussion om vikten av enhetlighet så kan du se första punkten i vår lista över idéer för visitkort. Så till exempel om logotypen är grön är det inte så lämpligt att använda röd som färg på visitkortet fokusera på en enskild primär färg!

Valet av färg har stort inflytande på hur andra uppfattar oss: kalla färger som blå kan förmedla allvar och förtrolighet medan varma färger som gult och rött ger en bild av att vara extrovert och fantasifylld .

7. Låt visitkortet vara effektivt

Visitkortet är i sin natur ett litet kort med kortfattad text som ska vara effektiv och lätt att förstå. Ditt visitkort kommer att bli bra om du kan lyckas uppnå dessa tre mål:

  • Förmedla vem du är

  • Kommunicera ditt företags egenart

  • Ge enkel och tydlig kontaktinformation

  • Ha gärna en call to action på baksidan av visitkortet

Därför är det nödvändigt att välja de element som realiserar detta. Detta är viktigare än allt annat så som foton eller extrainformation.

Ett bra visitkort måste innehålla namn eller företagsnamn, roll inom företaget, adress, telefonnummer, e-post, adress för hemsida och sociala medier. Det vill säga uppgifter som är väsentliga för framtida kontakt.

8. Originella visitkort: särprägel

Antalet kreativa idéer för riktigt bra visitkort är oändliga men ändå begränsade då man måste förhålla sig till företagets övergripande visuella profil, primära marknad och vad man faktiskt försöker uppnå.

För att få originella visitkort är det en bra idé att använda sig av olika representativa element det vill säga saker som gör att man kan särskiljas från andra. Inspiration kan hämtas från företag med liknande profilering. Särpräglade eller enkla former, färger eller nyanser och mycket mer kan vara element som används för att förstärka företagets grafiska profil samt väcka intresset hos folk.

Vi är säkra på att denna lista med visitkortsidéer kommer hjälpa dig att väcka intresse hos framtida kunder!

Boka gärna in mig för att brainstorma ihop hur just du kan sticka ut ur mängden. Maila eller ring oss på kontaktuppgifterna nedan.

Lycka till!

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture



Julen är en intensiv högtid. Och särskilt om man är beroende av att fånga uppmärksamhet med hjälp av ett skyltfönster. Fast detta gäller även om man bedriver representativ verksamhet med produkter. Hur man än väljer att nå ut till kunder så har vi här 9 idéer som väcker uppmärksamhet inför den hektiska julen.

Presentförpackning med julmotiv

Det spelar egentligen ingen roll om man använder gåvor som personalförmån eller helt enkelt ger bort dem utan närmare eftertanke. Att ha tilltalande förpackningen är alltid lika viktigt. Därför kan särskilda presentförpackningar med julmotiv vara ett enkelt sätt att väcka uppmärksamhet och skapa ett bra intryck.

Julpåsar i tyg

Om man sysslar med giveaways är det alltid viktigt att kunna tillhandahålla en enkel påse för transport. Julpåsar i tyg förenar det bästa av två världar. Med julmotiv och praktisk transport blir de ett givet inslag i er verksamhet,.

Bordstabletter med julmotiv

Klassiska tabletter fyller ett flertal funktioner. De både skyddar och pryder bordet. I juletid är det inte ovanligt med pyssel. Och att ha praktiska bordstabletter med julmotiv höjer stämningen och ser till att bordet besparas onödig åverkan.

Julvykort

Det klassiska vykortet är en av de äldsta och mest praktiska sätten att påminna folk om att man bryr sig. Tryck dem med unika motiv och skicka dem till kunder, nära, kära och övriga för att säkerställa att ni inte blir en i mängden.

Juletiketter med julmotiv

När det kommer till att snabbt märka saker så är juletiketter förmodligen det mest praktiska alternativet. Med ett eget tryck blir de både unika och lättanvända. Säkerställ så att mottagarna av era julgåvor direkt identifierar dem med er verksamhet.

Julkorg med julmotiv

Julkorgen är ett enkelt sätt att både transportera gåvor och markera ursprunget. Oavsett om det gäller en enstaka present eller ett flertal mindre produkter så är en julkorg ett effektivt sätt att leverera presenter i en lite mer exklusiv förpackning.

Klistermärken till skyltfönster med julmotiv

Att kunna anpassa sitt skyltfönster utifrån omständigheter är avgörande. Särskilt under hektiska högtider då många personer passerar förbi och endast har några sekunder på sig att besluta huruvida ett besök är värt tiden. Med klistermärken kan man snabbt anpassa skyltfönstret efter behov.

Stora dekaler med julmotiv

Dessa dekaler är självhäftande och fäster på de flesta ytor. Pryd er verksamhet med egna och unika dekaler för att förhöja stämningen och påminna kunder om er verksamhets särskilda fördelar.

Julförpackningar med julmotiv

När man ska leverera en gåva så är omslag en avgörande del. För hur vi än ser på saken så är det första intrycket verkligen avgörande. Med särskilda julförpackningen behöver ni inte bekymra er över hur intrycket blir. Eget tryck och särskild anpassning gör att de snabbt förknippas med er verksamhets särskilda fördelar.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture

Att vi går mot kyliga tider har väl ingen kunnat undgå att uppmärksamma. Men oavsett kyla, regn eller rusk så är det precis lika viktigt att låta sin representativa verksamhet fortgå. Och därför är det viktigt att kunna bibehålla sig närvaro utan att behöva anpassa sig till vädermässiga nyck. Här kommer sju tips för att sprida ett budskap oberoende av väder och vind.

Tillhandahåll ett paraply med eget tryck

Paraplyn är unik i den mån att de gör regniga dagar hanterbara. Och med ett eget tryck så gör de mycket för att förknippa ert varumärke med nytta och funktionalitet. Oavsett om de görs tillgängliga på kontoret eller delas ut till potentiella kunder så är de ett uppskattat inslag.

Langley skaljacka med eget tryck

Skaljackor är särskilt funktionella då de går att använda i många olika väderförhållanden. När det är kallt ute så är det enkelt att använde ett inre lager för att bibehålla värme. När det är varmt men regnar så ger de ett välbehövligt skydd. Och med eget tryck så får ni chansen att erbjuda en unik representativ produkt.

Plåtskyltar med eget tryck

Även om begreppet plåtskylt kanske låter lite väl traditionellt så är plåtskyltar fortfarande en väldigt pålitlig produkt. De är extremt väderbeständiga och går att förse med ett tydligt budskap. Jämfört med övriga produkter så är de i det närmaste garanterade att göra nytta under lång tid.

En kylväska med eget tryck

Att påstå att kylväskor är lämpade för alla väder är kanske att ta i. Men oavsett om man använder dem på stranden eller i bakluckan på bilen för att transportera hem kylvaror så är de väldigt funktionella. Och då de flesta människor har nytta av dem så målgruppen blir väldigt stor.

Parasoll med eget tryck

Gör er uteplats tillgänglig i såväl sol som regn. Pålitliga parasoll är väldigt beständiga och blir en investering som ger avkastning i många år framöver.

Visningsbockar och mäklarställ

Dessa praktiska ställ och bockar är väldigt portabla och går att ställa upp där de får som bäst genomslag. Och det praktiska utförandet gör att de blir enkla att ta med sig. Oberoende av väder och vind så förmedlar detta ert budskap.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture



Det finns ett gammalt talesätt som säger att man inte finns om man inte syns. Även om det kanske inte är helt och hållet sant så är det definitivt viktigt att ens omgivning är medveten om att man är tillgänglig. Här kommer åtta sätt som definitivt ger mer exponeringsyta än en vanlig affisch.

Utomhusposters med eget tryck

Ibland är det viktigt att nå ut till så många som möjligt. En utomhusposter försedd med eget tryck ger en särskilt unik möjlighet att realisera detta. Välj platser med hög omsättning av människor så når ni en varierad målgrupp.

Frigolitskyltar och bokstäver

Frigolitskyltar och bokstäver ger inte bara en unik visuell upplevelse. De är även extremt enkla att transportera. Gör er verksamhet en tjänst och kombinera praktikalitet med eget tryck och en möjlighet att nå ut stort.

Windsign Cyclone gatupratare

Detta är en ovanligt stor gatupratare som med eget tryck på båda sidorna gör att ert budskap blir synligt från väldigt stora avstånd.

Fasadflagga med eget tryck

En fasadflagga är unik i den mån att den helt enkelt lockar blicken. I jämförelse med en traditionell affisch så blir en flagga en naturlig del av omgivning och miljö. Få undgår att lägga märke till dem med ett framträdande eget tryck .

Larmbågsöverdrag i tyg med eget tryck

Alla känner vid det här laget till larmbågarna. De ser sällan särskilt välkomnande ut. Gör dem till en naturlig del av omgivningen med överdrag och eget tryck som även levererar relevant information.

Vikskärm med eget tryck

Dessa är på samma gång stora till yta och extremt enkla att transportera och montera. I ett flertal utföranden gör den att ni kan välja exakt det eget tryck som passar er framtoning av vikskärmen.

Takmobil triangel med eget tryck

Takmobiler har den unika funktionen att göra annars obrukbart utrymme tillgängligt. När de är upphängda och monterade så undgår ingen att se dem. Med eget tryck blir de en vital del av er framtoning.

Fotbollsmål med eget tryck

Dessa fotbollsmål fungerar inte bara som reklamplats eller informationsutrymme. De ger även väl behövlig förströelse. Perfekt för mässan, montern eller en särskild sektion i butiken. Och med stora möjligheter till varierat eget tryck.

Boka gärna in ett möte med oss för att brainstorma ihop hur just du kan sticka ut ur mängden. Maila eller ring oss på kontaktuppgifterna nedan.

Lycka till!

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture

Vi lever i komplicerade tider. Samtidigt som vissa säger att vi aldrig varit tryggare så finns det personer som anser att vår närmiljö blir allt mer osäker. Även om sanningen kanske inte vilar helt åt något av dessa två håll så har intresset för personlig säkerhet ökat. Här kommer fem produkter som kombinerar reklam och ökad personlig säkerhet.

Professionell säkerhetsväst i påse med eget tryck

Att synas i mörker är faktiskt enormt viktigt. Och tyvärr räcker det sällan med att ha en liten reflex eller en tänd ficklampa. Hur väl man syns beror mycket på hur stor den reflekterande ytan faktiskt är. Denna ljusreflekterade väst tar knappt någon plats och kan tas med överallt. Med eget tryck blir den dubbelt så funktionell.

Första hjälpen-set 10 delar med eget tryck

Detta lilla första hjälpen-set är tillräckligt litet för att medföras var som helst. Men ändå tillräckligt omfattande för att vara behjälpligt i de flesta oväntade situationer. Med ett eget tryck blir det en perfekt giveaway som alla har nytta av.

3-i-1 nödlägesverktyg för bil med eget tryck

När en bilolycka väl sker så kan sekunder vara avgörande. Med ett nödlägesverktyg tillgängligt så har man alltid möjligheten att snabbt skära av sätesbälten och krossa rutor, för att såväl undsätta andra som att rädda sig själv. Försedd med ett eget tryck blir ert varumärke och omsorg för andra snabbt förenade.

Elliott paracordarmband med eget tryck

Många av oss har en liten inneboende MacGyver. Som kanske bara är synlig för oss själva. Men med ett paracordarmband har man alltid en extremt stark lina med sig. Då den i utvecklat utförande klarar upp till 250 kg kan den vara viktig i många svåra situationer. Försedd med eget tryck blir detta en produkt som väcker mångas intresse.

Emergency powerbank med nyckelring 1800 mAh med eget tryck

Att kalla brist på ström för bristande säkerhet vore kanske att tänja på verkligheten. Men faktum är att vi har blivit väldigt beroende av våra mobiltelefoner. Och att finna sig själv på fel plats utan batteri är inte alltid en trevlig upplevelse. Denna powerbank med eget tryck blir därför automatisk populär då den får plats på en nyckelknippa man ändå ger en respektabel mängd ström.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture
10 saker som är roligare (och smartare) än en rollup


De flesta av oss har kommit i kontakt med en rollup. På en mässa är en roll up med tryck definitivt det klassiska sättet att markera sin närvaro. Men är en vanlig billig rollup verkligen det bästa alternativet? Här kommer 10 bättre förslag.

Bannerbow classic med eget tryck

Bannerbow är ett unikt sätt att sticka ut på mässan eller var man nu befinner sig. Den skapar känslan av ett avskiljt rum utan att för den dela avskärma från omgivningen.

Hög pall i kartong med eget tryck

Med extremt låg vikt och stor avlastningsyta kommer detta bli en given klassiker. Ställ en hög pall i kartong i montern och den drar direkt till sig uppmärksamhet.

2Stand för mediaspelare med eget tryck

Denna skylt går att kombinera med en mediespelare för att skapa interaktiv eller rörlig skyltning. Stjäl fokus utan mycket ansträngning med en 2Stand för mediaspelare.

Vikbart tablet-ställ med eget tryck

Den låga vikten gör att vem som helst kan ta med sig stället för att placera på valfri plats. Och då det integreras med en surfplatta så uppstår direkt en terminal där besökarna själva kan bekanta sig med ert utbud. Läs mer om vårt vikbara tablet-ställ med tryck.

Kub med eget tryck

Genom att förena funktionen hos en sittmöbel med ett eget tryck går denna unika produkt att använda i flera sammanhang. Stapla kuber med tryck på varandra eller använd dem som avlastningsytor. Endast fantasin sätter gränser.

Vikbar säljdisk med eget tryck

Lågviktsprodukter har blivit väldigt populära eftersom de gör en enskild representant mer eller mindre självgående. Låt säljdisken bli en del av ert ansikte utåt. Kraven på yta blir minimala.

Totem med tryck

En totem med eget tryck är ett praktiskt och tydligt sätt att förmedla ett budskap. Väldigt praktiska, tåliga och fristående golvställ.

Eventvägg med eget tryck

Ger helt klart en känsla som är större än produktens faktiska dimensioner. Med snabb montering av eventväggen kan ni med enkelhet förmedla information med hjälp av stora tryck.

LED Lightbox Classic

Så länge det finns tillgång till ström så ger en lightbox en unik effekt som belyser det egna trycket. Får verkligen människor att reagera på det som förmedlas.

Standee med eget tryck

En standee har den unika förmågan att ge djup åt trycket som framställs. Låt de som besöker er monter både reagera på er standee och ta del av det ni förmedlar.

Visas i Inspiration och trender av Colourpicture
  1. 1
  2. 2
  3. 3