chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2 icon-people icon-shipped icon-business icon-adapt icon-team icon-circular icon-check
Varukorg
0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa
0,00 kr
moms
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Inlägg i kategorin "Produkttips"

Reklampennor

2019-12-10 21.06

reklampennor

Det är inte många som använder sig av pennor i sin marknadsföring, vi skriver detta blogginlägget för att ni ska förstå hur viktigt, starkt och enkelt verktyg pennor är inom marknadsföring.

Reklampennor har idag ett mycket högre marknadsvärde än vad många tror. En utdelad reklampenna har en livstid på minst 8 månader och under de 8 månader exponeras den mer än 3000 gånger och byter ägare 3-4 gånger. Vad detta innebär är att en penna som kostar ca 10kr har en exponering kostnad på 0,3 öre, dvs. en rekordlåg kontaktkostnad om man jämför med andra reklammedier.

Medans många marknadsförare fortfarande ser reklampennan som “bara en penna” så har färsk statistik bevisat att endast TV-reklam ger en starkare köpsignal än vad produktmedia gör och att fysisk media såsom reklampennor kan hjälpa företag att hitta nya kunder och affärer.

Vad beror detta på?

Reklampennor och annan produktmedia är en form av marknadsföring som man tar på och det som händer när du tar på pennan är att impulser skickas till din hjärna och som värderar och hanterar den data du mottar och levererar ut en känsla som du oftast reagerar på med välbehag,tacksamhet och glädje.

För att lyckas med era reklampennor så har vi tagit fram 10 faktorer som ni behöver ta hänsyn till när ni ska välja vilken reklampenna företaget ska ha.

  • Logotype & Grafisk Profil

  • Budskap till marknaden

  • Mottagare

  • Syfte & Användningsområde

  • Funktion & Design

  • Kvalitet & Miljö

  • Bransch

  • Antal pennor

  • Färg

  • Tid

1. Logotype & Grafisk Profil
 
När man ska välja sin reklampenna så är det viktigt att designen ska passa väl ihop med det varumärke som ska förmedlas. Färgen är något som de flesta har koll på men det handlar också om hur pennan är formad, formen ger också en känsla? En annan viktig faktor gällande logotypen är vart den ska vara tryckt, generellt är klipset vanligast och bäst men vissa logotyper är för stora och får därför inte plats. Om logotypen är för stor så kan man istället ha en symbol, tagline eller en hemsida på klipset. 

2. Budskap till marknaden

Vad är syftet med pennan och vad vill ni förmedla? det vanligaste budskapet är kort och gott företagets varumärke tillsammans med kontaktuppgifter till företaget. Många företag ser pennan bara som kontorsmaterial för sin personal. Varför inte utnyttja pennans fulla kapacitet genom att förse sin säljkår med visitpennor? ett nytt innovativt initiativ som kunderna garanterat kommer gilla. En visitpenna är något som inte läggs i den traditionella högen med visitkort, utan pennan ligger på skrivbordet och är alltid nära till hands tillsammans med ert varumärke.

Varför inte använda pennorna till kommande kampanjer, erbjudande och information?

3. Mottagare

Något som många glömmer är att man ska sätta sig i mottagarens skor, vad vill mottagaren egentligen ha? Tänk efter vem er målgrupp är innan ni gör era pennor, är det kvinnor?, män?, barn?, vilken bransch? m.m.

Vad är det då värt?

Det viktigaste för kunden är inte vad pennan har kostat utan att den fungerar och har ett tilltalande utseende. Om man letar efter några billiga pennor så kommer förmodligen inte dessa kriterier uppfyllas, leta därför efter något som skulle passa er målgrupp, inte er budget.

4. Syfte & Användningsområde

Man bör fundera på vad man vill åstadkomma med sina pennor och hur dem ska användas.

När du ska bygga varumärke:

Aktuella studier säger tydligt att fysisk reklam som pennor är väldigt viktigt när det handlar om att stärka och bygga positiva känslor för varumärket. Det fysiska ger starkare emotionellt engagemang än digital reklam
I mötet med andra människor:
Varje gång ni träffar nya människor så bör ni dela ut en reklampenna. En gåva stärker upplevelsen och skapar positiva känslor. Att ge bort en penna vid t.ex. säljmötet kan stärka varumärket och relationen samt bryta isen och få igång bra samtalsämnen och sedan fungerar pennan som en påminnelse om dig och erbjudandet.

5. Pennans funktion och design

Målet är att hitta en penna med bra färg och en funktion som tilltalat mottagaren. Det vanligaste är tryckpennor men vridpennor börjar bli mer och mer vanliga för reklampennor. Det finns många olika sorters pennor och det kan ni se i vårt sortiment på Colourpicture.

6. Kvalitet & Miljö

Att tänka på miljö och kvalitet är otroligt viktigt idag för många företag. Därför är det viktigt att välja en penna som går i samma spår som företaget, alltså kvalitet och miljö. Med kvalitet menar vi att tillverkningen skall vara bra och pennan ska ha refill. Med refill förlänger man pennans livslängd i samma takt som marknadsföringen som den tar med sig för ditt företag. Miljön kan handla om att bara använda pennor gjorda av återvunnen plast eller PLA. PLA är en plast som utdrivits av växtfibrer vilket gör pennan biologiskt nedbrytbar.

7. Branschen ni verkar inom

Pennor passar i alla branscher som hanterar interaktioner och möten med andra människor, vilket alla branscher gör idag på något plan. Återigen så är det därför viktigt att hitta en penna som linjerar ditt varumärke.

8. Antal

En del vet inte riktigt hur många pennor man egentligen ska köpa. Ett tips är att beställa en liten del först för att se hur många som går åt för att sedan se hur många ni behöver varje år och beställa årsvis. Att beställa årsvis är oftas mycket billigare, därför är det viktigt att hålla koll på hur många pennor ni använder varje år. En bra grundregel är att ge bort minst en penna vid varje möte med kund.

9. Färg

Färger har mycket större betydelse än vad man tror. Det är bevisat att vi reagerar och känner annorlunda för olika färger. Färger kan också betyda olika för varje land, religion eller kultur.

  • Vit - oskuld, renhet, ärlighet

  • Svart - styrka, auktoritet, mystik

  • Blå - lugn, stillhet, produktivitet

  • Brun - jord, natur

  • Grön - uppfriskande, äventyrlig, manlig

  • Gul - uppmärksamhet

  • Röd - kärlek, spänning, uppmärksamhet

  • Orange - entusiasm, värme, attraktion

  • Rosa - romantik, medkänsla, omtänksamhet

  • Lila - rikedom, rättvisa, lojalitet, kvinnlighet

Tänk noga igenom vad för känsla ni vill förmedla med pannan och färgen.
 
10. Tid
Att ha ont om tid säkerställer oftast dåliga och slarviga affärer. De vanligaste problemen man kan ställas inför när man har ont om tid kan vara:

Begränsat urval - Man blir tvingad att välja en penna som redan finns på lager och man kanske egentligen inte vill ha pennan till 100%.

Högre leveranskostnad - Priset vid en snabb leverans är många gånger betydligt högre än normalt, något man kan undvika om man har tid och har planerat i god tid.

Misstag - När man har bråttom ökar risken för misstag och man kanske inte tänker på sin målgrupp, funktion eller syftet. Då kanske ni delar ut något som era kunder inte kommer ha någon användning för.

Om ni skulle ha bråttom så kan ni alltid höra av er till oss så hjälper vi er med både design och leverans av pennor på Colourpicture. 

Sammanfattning

För att sammanfatta, en reklampenna är mycket mer än vad de flesta tror och kommer hjälpa företaget med synlighet, marknadsföring och i vissa fall försäljning. Tänk noga igenom vad ni vill ha för syfte, användning, budskap och att den går igenom alla 10 faktorer vi har beskrivit.

Behöver ni någon hjälp med design och pennor eller något annan gällande trycksaker så får ni mer än gärna höra av er till våra tryckexperter! 

Visas i Produkttips av Colourpicture

En bannerbow är ett perfekt exempel på både funktionalitet och estetik. De fyller den dubbla funktionen att såväl sektionera ett utrymme som att förmedla ett budskap. Genom att placera ut en tilltalande eventbåge så visar man inte bara att man är närvarande, utan får även möjligheten att förmedla sitt företags, evenemangs eller events särprägel.

Få andra produkter har den unika egenskapen att kunna fungera som såväl entré som renodlad reklamprodukt. Placera ut den i anslutning till en monter så blir den en unikt effektiv avskiljare, eller montera den i nära anslutning till en ingång så visar den med all tydlighet besökare var de ska gå. Särskilt populärt har det blivit att montera bannerbows i korsformation, för att skapa en sorts känsla av rymd som i stor utsträckning påminner om ett tredimensionellt rum.

Då de med all enkelhet går att montera så är de unikt portabla och effektfulla. Montering kräver varken mycket tid eller erfarenhet. På så sätt är det en väldigt användbar representationsprodukt som ger mycket valuta för pengarna. Tack vare väderbeständigt material så är de minst lika lämpade för att använda inom- som utomhus. Slipp oroa dig för att reklamprodukten ska ta skada av väder, vind eller temperatur.

Genom att förse en bannerbow med ett personligt tryck, egen logotyp eller företagsnamn så kan man med all enkelhet få en produkt som är portabel, effektiv och beständig. Dess flexibilitet och smidighet är helt enkelt omatchad bland övriga produkter. Möjligheten till dubbelsidigt tryck har ytterligare bidragit till dess popularitet. Bland representations- och reklamprodukter så är eventbågen på god väg att bli ett av de allra mest populära alternativen, såväl i Sverige som utomlands. Ta chansen att sticka ut från mängden och säkerställa att besökare på mässan, potentiella kunder eller personer i allmänhet lägger märke till er och det som ni har att erbjuda.

Visas i Produkttips av Colourpicture

göra egna etiketter till flaskor, etiketter till flaskor, egna öl etiketter, etikett på flaska, trycka etiketter öl, självhäftande etiketter med tryck, trycka etiketter

Ölbranschen och sammanlänkande mikrobryggerier växer så det knakar, mycket tack vare den omfattande efterfrågan av unik, kvalitetsbryggd öl – och de intima och avslappnade atmosfärerna som mikrobryggerier erbjuder sina anhängare. På grund av den omfattande tillväxt av mikrobryggerier och ölbranschen överlag under de senaste åren, kan det ses som lite av en utmaning att hitta ett sätt att sticka ut från mängden. Nummer ett är ändå egna öl etiketter.

Trycka etiketter öl

Chansen är stor att du verkligen tänker till när det kommer till den produkt som går in i din öl och att den på något vis är exceptionellt. Men lika viktigt är det att du ser till att etiketter till flaskor på utsidan av flaskan är lika tilltalande som de bra grejerna på insidan. Utan en väl genomtänkt och unikt designad etikett och grejen att göra egna etiketter till flaskor, så kommer sannolik din bryggda öl att försvinna i mängden. Kom alltså ihåg, trycka etiketter öl är viktigt och självhäftande etiketter med tryck kan vara din räddare.

Egna öl etiketter och hitta en nisch

Marknaden för bryggd öl består av tusentals bryggerier i alla former och storlekar, och varje har sin egen grupp av lojala anhängare. Hitta din nisch och locka nya fans till din öl genom att följa dessa tips som etikett på flaska för att göra egna etiketter till flaskor som kommer att stå ut och få konsumenternas uppmärksamhet.

Trycka etiketter - Utnyttja kreativ branding

Det viktigaste du ska göra när du skapar din öl är etiketter är att utforma attraktiva etiketter som sticker ut. Ett säkert sätt att gå vilse i inom ölmarknaden är att leverera ett tråkigt, alldagligt uttryck. Ölbranschen som helhet värderar kvalitet före pris – och märkningen ska förmedla det budskapet. Folk som gillar egenbryggd öl är i allmänhet mottaglig för mönster som avviker från "mainstream". Ofta mer utbildad om öl än den genomsnittliga öl konsumenten, tenderar mikrobrygg konsumenterna att ha en allmän uppfattning om de råvaror och processer som går in i produktionen av en god öl – så använd den kunskapen till din fördel när du ska trycka etiketter.

Vid etiketter till flaskor, tänk på användning av starka färger, roliga mönster och texter som är lätta att läsa för att göra egna etiketter till flaskor och etikett på flaska och självhäftande etiketter med tryck överlag.

Trycka etiketter på öl - Gör det tydligt

Ta hänsyn till stil och typ av öl du vill skapa etiketter för och bygg en strategi för etikett på flaska. Är det en lager eller ale öl du vill skapa öl etiketter för? Dessutom borde det framgå på din etikett vilken typ av öl som är i flaskan – IPA, Porter, Stout, Amber? Kom upp med ett catchy namn, lätt att komma ihåg, och var säker på att din etikett både innehåller namn och stil och typ av öl, om det inte är uppenbart i själva namnet.

Ditt utbud av bryggd öl bör vara sammanhängande

Om du vill skapa etiketter till flaskor för mer än en öl under ett varumärke, kommer du att vilja se till att etiketterna är olika för varje typ av öl, men sammanhållande vad gäller varumärket. Titta på andra seriösa bryggerier eller mer mikrobryggerier för exempel på olika öl etiketter som tydligt hör till samma varumärke. Liknande bilder, färger och typsnitt av etikett på flaska är exempel på faktorer som kommer att hjälpa ditt varumärke att vara konsekvent, speciellt när man tittar närmre på att trycka etiketter öl.

Få hjälp av ett företag som printar och designar etiketter åt dig

Du behöver inte dyka ner helt själv i din utformning av att göra egna etiketter till flaskor och uppdraget att hitta bästa etikett på flaska. Vänd dig istället till någon av de alla företag på nätet som erbjuder egna öletiketter när du kan få vägledning från början till leverans av etiketter till flaskor. Ofta är dessa företag dedikerade till att hjälpa företagare att komma fram till unika, högkvalitativa etiketter som sticker ut från mängden.

Visas i Produkttips av Colourpicture


När man marknadsför produkter, tjänster, och även människor, är det viktigt att kunna fånga uppmärksamheten hos allmänheten. Vid dessa tillfällen finns det olika former av reklam som har använts av många marknadsföring och kampanjer byråer. Dessa former inkluderar tv, radio och lokala tidningar. Men det finns också andra former av reklam som har blivit populära under de senaste åren. Användningen av skyltar för reklam har blivit ganska effektiva för de flesta produkter och tjänster som dessa skyltar annonserar. Dessutom är även flygblad och broschyrer effektiva former av reklam. På sistone har det senaste tillskottet till reklam dykt upp, nämligen beach flaggor, även kallad strandflagga.

Ett grymt reklamverktyg

En strandflagga är faktiskt flaggor som marknadsför produkter, tjänster, platser, och även ibland människor. Dessa flaggor har blivit den senaste trenden i reklam, och föredras i själva verket av de flesta företag, organisationer och reklambyråer.

En av fördelarna med sådana flaggor är dess iögonfallande utseende, speciellt en strandflagga. De flesta reklamflaggor är utformade på ett sådant sätt att människor faktiskt kommer att ta en titt på dem. Med rätt beachflagga mall kommer du dra till dig all fokus. En annan fördel är beachflagga billigt alternativ. Dessutom kan färgerna på dessa flaggor vara vilken nyans som helst, så länge den är attraktiv i sig. Slutligen så är marknadsföringsflaggor trevliga att titta på, särskilt eftersom dessa flaggor rör sig vid minsta vindpust, speciellt kan man tänka en beachflagga göteborg eller beachflagga stockholm.

Flexibilitet

En annan fördel är dess rörlighet. Strandflagga ter sig extra rörlig av alla flaggor. Tänk dig en beachflagga snabb leverans, den kan monteras på en plats under en viss tid och kan överföras till en annan plats nästa dag. En strandflagga brukar komma med montering av stolpar som är tillverkade av lätt men ändå robust material för installation och montering och ofta är det beachflagga snabb leverans som gäller, och beachflagga billigt, det är det folk tänker.

Beachflagga hajfena, som är en typ, är också enkel och smidig att installera av sorten strandflagga. Eftersom de flesta av dessa flaggor är gjorda av fibrer och annat liknande material, är installationen mycket snabb och det är inga konstigheter att få upp tex. beachflaggor stockholm. Med en beachflagga mall och du har upp dem på nolltid.

Kostnadseffektivt

Slutligen är dessa flaggor billigare jämfört med stortavlor, tv-tid, och radioreklam, utan tvekan. Det går även fort med beachflagga snabb leverans. Kostnaden för att köra en beachflagga göteborg är definitivt lägre än de flesta av dessa former av reklam, det är bara att kolla beachflagga tillbehör. Många ser även en beachflagga billigt, eftersom en designer bara tar betalt för material och utskrift av denna sorts flagga. Koncept och design brukar komma gratis, men tänk även på att det finns många beachflagga tillbehör.

Dessa är förmodligen anledningarna till varför fler och fler människor föredrar att använda dessa flaggor. En beachflagga göteborg är också väldigt tillgängliga eftersom det finns många reklambyråer idag som erbjuder design, tryckning och uppsättning av reklamflaggor och specifikt för beachflaggor stockholm. I själva verket är dessa tjänster också tillgängliga online, där du enkelt hittar beachflagga mall, beachflagga tillbehör osv. De flesta av dessa online flaggor kräver bara koncept och de nödvändiga uppgifter som ska ingå i kampanjflaggorna, och resten brukar firman göra. Beachflagga snabb leverans erbjuds även av de flesta reklambyråer. Dessutom inkluderar dessa online reklamflaggor färgglada halvtonstryck och dekorativa flöden för bilder och meddelanden, ja allt som har med beachflagga mall att göra. Det är inte krångligt alls, och en beachflagga snabb leverans kan snabbt vara uppe och svaja någonstans och göra det fördelaktigt för dig och ditt företag, och glöm inte beachflagga tillbehör. Se hela vårt sortiment av beachflaggor med tryck.

Visas i Produkttips av Colourpicture

I samband med att det ställs allt högre krav från samhället så blir det hela tiden viktigare att faktiskt bibehålla en aktiv livsstil. Det ser inte bara till att man orkar hålla tempot i yrkeslivet utan bäddar även för fortsatt god hälsa. Här kommer vi titta närmare på några produkter som kan bidra till en aktiv livsstil.

En mössa med eget tryck

En klassisk mössa är ofta underskattad. Men den bidrar till att man bevarar kroppsvärme och gör att kroppen behöva arbeta mindre för att hålla sig varm. Därför är mössan ett givet inslag hos såväl personer som tältar under extrema förhållanden som de som tar en kort kylig promenad.

Klassiska gångstavar

Gångstavar har blivit väldigt populära. Inte bara ger de en känsla av att promenaden blir lättare utan bidrar även till att avlasta lederna. Därför gör de i sin natur promenaden mer skonsam mot kroppen.

Ficklampan är en praktisk ljuskälla

Trots att en ficklampa ofta tas för givet så är det ett väldigt kraftfullt litet äventyr. Det spelar ingen roll om man sysslar med kvällsorientering eller bara gillar nattpromenader. En ficklampa är ett givet inslag.

Praktiska hörlurar

Ett problem som många upplever är att vardagsmotionen blir tråkig. Men det kan snabbt avhjälpas med ett par hörlurar. Lyssna på en ljudbok eller favoritmusiken så blir promenaden snabbare än man tror.

En trogen kompass

Trots att en kompass inte längre är något som var och en har tillgängligt är det fortfarande ett oumbärligt verktyg. De är ett praktiskt och resurseffektivt sätt att orientera sig. Och i kombination med en karta blir de ett viktigt överlevnadsverktyg.

En ryggsäck med eget tryck

Med en praktisk ryggsäck kan man ta med sig alla nödvändigheter ut. Packa den full och bli redo för utflykt. Och med en bekväm ryggsäck blir även de längsta promenaderna enkla.

Bekväm pannlampa

Själva idén bakom en pannlampa är inte särskilt komplicerad. Genom att förse en lampa med pannband och bekväm konstruktion så binder man inte upp händerna när man behöver lysa upp något. Sätt den på huvudet och fortsätt att röra dig obesvärat.

Kvalitativ kikare

Kikare har många användningsområden. Och de har blivit väldigt populära. Inte minst bland fågelskådare. Gör skogspromenaden mer spännande genom att ta med en kikare och ta chansen att titta på djur och natur i ostörd miljö.

Välbehövliga multiverktyg

Det sägs att det bästa verktyget är det som man faktiskt har tillgång till. Och med ett multiverktyg så har man alltid tillgång till ett stort antal. Oavsett om man har ett multiverktyg i bältet för att alltid vara redo eller om man har det i bilens handskfack så ökar chanserna att man klarar sig ur en krånglig knipa.

Boka gärna in mig för att brainstorma ihop hur just du kan sticka ut ur mängden. Maila eller ring mig på kontaktuppgifterna nedan.

Lycka till!

Visas i Produkttips av Colourpicture

Vintertid närmare sig med stormsteg. Och även om många av oss bor i den delen av landet som har midnattssol så räddar det oss inte från snö och rusk. Men då vi människor inte har möjligheten att gå i ide så har vi inget annat val än att helt enkelt göra oss redo för vinter. Här kommer åtta giveaways som definitivt gör nytta såväl inför som under vintern.

En praktisk isskrapa med eget tryck

I Sverige är vi verkligen vana vinterbilister. Det går liksom inte att undgå att köra under svåra förhållanden. Men hur väl vi än rustar våra bilar för vintern så finns det ett tillbehör som förmodligen är mer viktigt än samtliga ändra. Nämligen isskrapan. Även om man har kupévärmare så finns det stunder då isen helt enkelt envisas med att dyka upp. Och med en isskrapa med eget tryck så förenas nytta med praktisk reklamyta.

Tydliga däckmarkörer som även levererar ett budskap

Oavsett om man som privatperson byter däck på egen hand, eller sysslar med däckförvaring, så är däckmarkörer alltid lika praktiska. Lätt att montera och gör att man håller koll på hur däcken har suttit. Att ha däcken konsekvent monterade minskar på sikt även slitage och förbättrar väghållning.

En värmande mössa

När det är kallt behöver man en mössa. Svårare än så är det inte. Och när en mössa förenas med eget tryck så blir det ett exemplariskt sätt att sprida en slogan, logotyp eller varumärke. Eftersom alla behöver en mössa någon gång så kan man även vara säker på att budskapet når fram.

Värmedyna för snabb värme

Värmedynor ger mer eller mindre direktverkande värme. Därför är de ett snabbt komplement när man vill ha snabb uppvärmning, eller när helt enkelt vill ha ett lite mysigare klimat. En värmedyna med eget tryck är ett unikt sätt att få folk att komma ihåg det man vill förmedla.

En jacka rustad för vintern

För att slippa obehag under vintern så är det bra med en riktig jacka. Det borde inte vara en hemlighet. Men genom att förse jackan med ett eget tryck så blir den nyttig för såväl brukare som avsändare.

Ett paraply för regnet

Regn är en del av livet. Men trots detta så är det inte särskilt behagligt att blöta ned sina kläder. Och rör man sig mycket mellan arbetsplatsen och närliggande områden kan det vara bra att ha ett lättillgängligt paraply. När de kombineras med eget tryck så blir det en produkt med hög genomslagskraft.

Ficklampa med eget tryck som lyser upp

Har du någonsin drabbats av strömavbrott? Eller behövt fixa något i kolsvart mörker? Då vet du hur viktigt det är att ha en ficklampa i närheten. Med eget tryck så kan man kombinera allmängiltig nytta med stora möjligheter att etablera sin närvaro.

En mugg för värmande dryck

Det är inte så konstigt att man dricker mer varma drycker under vinterperioden. Och det är inte heller så konstigt att många av oss har en särskild favoritmugg för ändamålet. Det är något speciellt med att krypa ihop med som favoritdryck när kylan är alldeles utanför. En mugg med eget tryck blir därför ett perfekt sätt att sprida sitt varumärke.

Boka gärna in mig för att brainstorma ihop hur just du kan sticka ut ur mängden. Maila eller ring mig på kontaktuppgifterna nedan.

Lycka till!

Visas i Produkttips av Colourpicture

Visitkorten som ingen glömmer

De av oss som är filmälskare kanske minns scenen från American Psycho när Patrick Bateman, spelad av Christian Bale, och hans medarbetare i en kritisk scen överträffar varandra i att lägga fram kvalitativa visitkort på bordet. Även fast scenen präglas av ett visst mått av ironi så sätter den fingret på visitkortets särskilda ställning. Och oavsett om man minns filmen eller inte så är visitkort viktiga då de faktiskt avspeglar såväl den egna seriositeten som företagets vilja att investera i sin presentation. Därför är det viktigt att ett visitkort ger ett intryck som ingen glömmer. Med ett stort urval av kort kan vi hjälpa er få precis den framtoning som ni strävar efter.

När man väljer visitkort är det alltid viktigt att hålla helheten i åtanke. Har man redan en grafisk profil så behöver man kanske inte ta ställning till valet av färg. Men vilket material som ska användas är ett beslut man inte kan komma ifrån. Nu för tiden kan man välja att få visitkort i såväl PVC-material som papper i varierad tjocklek. En fördel med papperskort är att man kan välja tjockleken utifrån känsla och tyngd. Plastkort är däremot helt klart unika när det kommer till tålighet och livslängd.

Det kan även vara en bra idé att ha olika uppsättningar av visitkort för skilda tillfällen. Kanske vill man ge ett särskilt bra intryck i vissa sammanhang, och då kunna dela ut exklusiva kort. Vill man så finns även möjligheten att komplettera med ett vackert utformat visitkortsetui. Att spendera lite extra tid på valet av visitkort kan definitivt ge avkastning i form av högre renommé och en aura av stil. Särskilt i en tid då elektronisk kommunikation ofta leder till att den fysiska verkligheten försummas, trots att det fortfarande är just den verkligheten som oftast leder till det mest långvariga intrycket.

Boka gärna in mig för att brainstorma ihop hur just du kan sticka ut ur mängden. Maila eller ring oss på kontaktuppgifterna nedan.

Lycka till!

Visas i Produkttips av Colourpicture

Kraften av Reklampennor

2017-06-19 17.33

reklampennor

Det är inte många som använder sig av pennor i sin marknadsföring, vi skriver detta blogginlägget för att ni ska förstå hur viktigt, starkt och enkelt verktyg pennor är inom marknadsföring.

Reklampennor har idag ett mycket högre marknadsvärde än vad många tror. En utdelad reklampenna har en livstid på minst 8 månader och under de 8 månader exponeras den mer än 3000 gånger och byter ägare 3-4 gånger. Vad detta innebär är att en penna som kostar ca 10kr har en exponering kostnad på 0,3 öre, dvs. en rekordlåg kontaktkostnad om man jämför med andra reklammedier.

Medans många marknadsförare fortfarande ser reklampennan som “bara en penna” så har färsk statistik bevisat att endast TV-reklam ger en starkare köpsignal än vad produktmedia gör och att fysisk media såsom reklampennor kan hjälpa företag att hitta nya kunder och affärer.

Vad beror detta på?

Reklampennor och annan produktmedia är en form av marknadsföring som man tar på och det som händer när du tar på pennan är att impulser skickas till din hjärna och som värderar och hanterar den data du mottar och levererar ut en känsla som du oftast reagerar på med välbehag,tacksamhet och glädje.

För att lyckas med era reklampennor så har vi tagit fram 10 faktorer som ni behöver ta hänsyn till när ni ska välja vilken reklampenna företaget ska ha.

  • Logotype & Grafisk Profil

  • Budskap till marknaden

  • Mottagare

  • Syfte & Användningsområde

  • Funktion & Design

  • Kvalitet & Miljö

  • Bransch

  • Antal pennor

  • Färg

  • Tid

1. Logotype & Grafisk Profil
 
När man ska välja sin reklampenna så är det viktigt att designen ska passa väl ihop med det varumärke som ska förmedlas. Färgen är något som de flesta har koll på men det handlar också om hur pennan är formad, formen ger också en känsla? En annan viktig faktor gällande logotypen är vart den ska vara tryckt, generellt är klipset vanligast och bäst men vissa logotyper är för stora och får därför inte plats. Om logotypen är för stor så kan man istället ha en symbol, tagline eller en hemsida på klipset. 

2. Budskap till marknaden

Vad är syftet med pennan och vad vill ni förmedla? det vanligaste budskapet är kort och gott företagets varumärke tillsammans med kontaktuppgifter till företaget. Många företag ser pennan bara som kontorsmaterial för sin personal. Varför inte utnyttja pennans fulla kapacitet genom att förse sin säljkår med visitpennor? ett nytt innovativt initiativ som kunderna garanterat kommer gilla. En visitpenna är något som inte läggs i den traditionella högen med visitkort, utan pennan ligger på skrivbordet och är alltid nära till hands tillsammans med ert varumärke.

Varför inte använda pennorna till kommande kampanjer, erbjudande och information?

3. Mottagare

Något som många glömmer är att man ska sätta sig i mottagarens skor, vad vill mottagaren egentligen ha? Tänk efter vem er målgrupp är innan ni gör era pennor, är det kvinnor?, män?, barn?, vilken bransch? m.m.

Vad är det då värt?

Det viktigaste för kunden är inte vad pennan har kostat utan att den fungerar och har ett tilltalande utseende. Om man letar efter några billiga pennor så kommer förmodligen inte dessa kriterier uppfyllas, leta därför efter något som skulle passa er målgrupp, inte er budget.

4. Syfte & Användningsområde

Man bör fundera på vad man vill åstadkomma med sina pennor och hur dem ska användas.

När du ska bygga varumärke:

Aktuella studier säger tydligt att fysisk reklam som pennor är väldigt viktigt när det handlar om att stärka och bygga positiva känslor för varumärket. Det fysiska ger starkare emotionellt engagemang än digital reklam
I mötet med andra människor:
Varje gång ni träffar nya människor så bör ni dela ut en reklampenna. En gåva stärker upplevelsen och skapar positiva känslor. Att ge bort en penna vid t.ex. säljmötet kan stärka varumärket och relationen samt bryta isen och få igång bra samtalsämnen och sedan fungerar pennan som en påminnelse om dig och erbjudandet.

5. Pennans funktion och design

Målet är att hitta en penna med bra färg och en funktion som tilltalat mottagaren. Det vanligaste är tryckpennor men vridpennor börjar bli mer och mer vanliga för reklampennor. Det finns många olika sorters pennor och det kan ni se i vårt sortiment på Colourpicture.

6. Kvalitet & Miljö

Att tänka på miljö och kvalitet är otroligt viktigt idag för många företag. Därför är det viktigt att välja en penna som går i samma spår som företaget, alltså kvalitet och miljö. Med kvalitet menar vi att tillverkningen skall vara bra och pennan ska ha refill. Med refill förlänger man pennans livslängd i samma takt som marknadsföringen som den tar med sig för ditt företag. Miljön kan handla om att bara använda pennor gjorda av återvunnen plast eller PLA. PLA är en plast som utdrivits av växtfibrer vilket gör pennan biologiskt nedbrytbar.

7. Branschen ni verkar inom

Pennor passar i alla branscher som hanterar interaktioner och möten med andra människor, vilket alla branscher gör idag på något plan. Återigen så är det därför viktigt att hitta en penna som linjerar ditt varumärke.

8. Antal

En del vet inte riktigt hur många pennor man egentligen ska köpa. Ett tips är att beställa en liten del först för att se hur många som går åt för att sedan se hur många ni behöver varje år och beställa årsvis. Att beställa årsvis är oftas mycket billigare, därför är det viktigt att hålla koll på hur många pennor ni använder varje år. En bra grundregel är att ge bort minst en penna vid varje möte med kund.

9. Färg

Färger har mycket större betydelse än vad man tror. Det är bevisat att vi reagerar och känner annorlunda för olika färger. Färger kan också betyda olika för varje land, religion eller kultur.

  • Vit - oskuld, renhet, ärlighet

  • Svart - styrka, auktoritet, mystik

  • Blå - lugn, stillhet, produktivitet

  • Brun - jord, natur

  • Grön - uppfriskande, äventyrlig, manlig

  • Gul - uppmärksamhet

  • Röd - kärlek, spänning, uppmärksamhet

  • Orange - entusiasm, värme, attraktion

  • Rosa - romantik, medkänsla, omtänksamhet

  • Lila - rikedom, rättvisa, lojalitet, kvinnlighet

Tänk noga igenom vad för känsla ni vill förmedla med pannan och färgen.
 
10. Tid
Att ha ont om tid säkerställer oftast dåliga och slarviga affärer. De vanligaste problemen man kan ställas inför när man har ont om tid kan vara:

Begränsat urval - Man blir tvingad att välja en penna som redan finns på lager och man kanske egentligen inte vill ha pennan till 100%.

Högre leveranskostnad - Priset vid en snabb leverans är många gånger betydligt högre än normalt, något man kan undvika om man har tid och har planerat i god tid.

Misstag - När man har bråttom ökar risken för misstag och man kanske inte tänker på sin målgrupp, funktion eller syftet. Då kanske ni delar ut något som era kunder inte kommer ha någon användning för.

Om ni skulle ha bråttom så kan ni alltid höra av er till oss så hjälper vi er med både design och leverans av pennor på Colourpicture. 


Sammanfattning

För att sammanfatta, en reklampenna är mycket mer än vad de flesta tror och kommer hjälpa företaget med synlighet, marknadsföring och i vissa fall försäljning. Tänk noga igenom vad ni vill ha för syfte, användning, budskap och att den går igenom alla 10 faktorer vi har beskrivit.

Behöver ni någon hjälp med design och pennor eller något annan gällande trycksaker så får ni mer än gärna höra av er till våra tryckexperter! 

Visas i Produkttips av Colourpicture

Att trycka visitkort egen design är ofta en nödvändighet i vissa branscher. Åtminstone om man vill framstå som seriös. Visitkort egen design har en väldigt lång historik som sträcker sig tillbaka till slutet av 1800-talet. Under industrialiseringen blev det populärt att både presentera sig själv och sina tjänster med hjälp av stiliserade visitkort. Numera, med modern teknik och ökad omsättning, är det enkelt att trycka visitkort billigt och få ett professionellt resultat.

Vad som kännetecknar dessa produkter är att de är kort utskurna från något tjockare papper, som har försetts med kontaktinformation och eventuell beskrivning av tjänster som tillhandahålls. Material och tryck varieras i de flesta fall efter tycke och behov. I takt med att allt mer kontakter knyts via internet så har fysiska visitkort kommer att representera ett ganska högt mått av seriositet. De blir helt enkelt en kontrasterande produkt som visar att man faktiskt finns i verkligheten.

Billigare än någonsin tidigare

Det är numera enklare än någonsin att ordna dessa kort. Att trycka visitkort stockholm eller trycka visitkort göteborg är fullt genomförbart med hjälp av ett snabbt och smidigt webbgränssnitt. Trycka visitkort snabbt stockholm är numera en realitet, och kräver inte att man har löpande kontakt med omständliga och långsamma mellanhänder. Prisnivåerna har pressats då man som slutkund själv har kontroll över processen. Trots detta får man en väldigt professionell produkt som definitivt kommer att göra intryck.

Med ett stort urval gällande material och utförande så kan man helt och hållet på egen hand anpassa visitkortet, när det gäller såväl tryck som materialets densitet. Välj ett tjockare material för att mer beständigt intryck, eller ett lättare material för att optimera förvaringsmöjligheterna. Det är endast du själv som avgör vad som är bäst lämpat för din verksamhet. Ta chansen att ge ett bra intryck.

Visas i Produkttips av Colourpicture

Jackan hör till den sorts plagg som på ett konstigt sätt både tas för givet och samtidigt har en särställning som trendplagg. Det är väl inte direkt överraskande att jackan i sin grundläggande form är ett midjelångt plagg för överkroppen, vars ärmar i fullängd ger skydd från vind och kyla. Men detta säger såklart inget om själva utförandet och nu för tiden finns det åtminstone ett trettiotal olika typer av jackor. Här kommer iallafall tre skäl till varför det är bra idé att designa egen jacka.

1. De förenar stor nytta med särprägel

Om man väljer vindjacka med eget tryck eller softshell jacka med eget tryck så får man en produkt som är minst lika användbar som den är unik. Ett eget tryck på funktionskläder visar att man bryr sig. Då dessa jackor har låg vikt går de att använda i ett stort antal träningsrelaterade sammanhang. De är även väldigt praktiska att ha som reseplagg.

2. Popularitet spiller över på det man förmedlar med tryck

Många jackmodeller har kommit att bli legendariska. En bomberjacka med eget tryck, kan, exempelvis göra mycket för att låta det egna trycket dra nytta av jackans trendmässiga popularitet. Designa egen bomberjacka och kombinera det bästa av två världar. Att designa egen baseball jacka är också en bra idé.

3. Målgruppen är i det närmaste oändligt stor

Då alla behöver en jacka, åtminstone någon gång, så har jackor av naturliga skäl en väldigt stor målgrupp. Detta gör att de är perfekta att använda som representationsmaterial, internt inom företaget, eller helt enkelt trycka för skojs skull. Det kan helt enkelt inte gå fel med en jacka med eget tryck. Med ett stort utbud med många olika modeller har man även stora möjligheter att anpassa det egna utbudet efter sin specifika målgrupp. 

Visas i Produkttips av Colourpicture
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5