I en artikel i Företagaren läste vi en intressant artikel om hur man skyltar som proffsen inför jul.

Experternas tips på skyltning

I artikeln får vi läsa om Cilla Winbladh, JoAnn Tan och Cora Hamilton som alla tre är experter på utformning av skyltfönster. Det är den trio som 6 år i rad har designat NK's skyltfönster varje jul. Här kommer lite av deras tips för att ta din julskyltning mot högre höjder.

Trots att trenden med E-handel har ökat i Sverige och att svenskarna handlar för 50 miljarder om året så är det är en stark trend att nätbutiker öppnar fysiska butiker. Fysiska butiker har alltså fortfarande en viktig roll i handeln trots digitalisering.

Konsumenterna ställer höga krav på att shoppingen ska vara en upplevelse, skyltfönstret fungerar som ett showroom för butiken och ska förmedla en historia. Genom att förmedla en historia i skyltfönstret stärker butiken sitt varumärke och resulterar i ökad försäljning.

Ett tips som experterna delar med sig av är att man ska inse att man inte har något att förlora och att man ska prova sig fram och experimetera med ytan för att få ett kreativt koncept. Ett annat tips för att maxa försäljningen är att använda skriven text, folk gillar att läsa. Till exempel självhäftnade vinyl är ett smart sätt att få fram text som en del av konceptet.

Läs hela artikeln i senaste numret av Företagaren.

Ta del av våra guider!

  • Guide till ett framgångsrikt mässdeltagande
  • Hur man tapetserar som designeliten gör
  • Guiden hur du skyltar bäst i din butik
  • Att skapa atmosfär med unika trycksaker
  • 7 tips för mäklaren som vill stå ut i mängden
  • Hur optimerar du din byggarbetsplats med trycksaker?
  • 42 råd & tips på ökad försäljning med rätt trycksaker

Ladda ner dom gratis här!

Ida Thorin
042-13 77 00
kontakt@colourpicture.se
www.colourpicture.se
Fråga oss om utomhusreklam, butiksreklam, expo och inredning!