Festivalveckan: Sverige älskar festival

Sverige älskar festival. På samtliga samhällsnivåer. Det är faktiskt djupt rotat i vår gemensamma kultur och värdegrund. Trots att de riktigt stora arrangörerna får merparten av all uppmärksamhet så finns det ändå avsevärt många fler småfestivaler. Årligen arrangeras nämligen fler än 500 sådana evenemang runt om i landet. Och många av dem är helt ideella. På lokal nivå anses de oftast vara väldigt viktiga då de gör kultur såväl tillgänglig som tilltalande. Detta profilerar i sin tur kommuner och städer både nationellt och internationellt. Den sedan länge illa beryktade festivaldöden verkar onekligen ha upphört.

Detta innebär i sin tur att festivalarrangemang är ypperliga tillfällen för att visa upp individualiserade produkter som sprider ett särskilt budskap eller helt enkelt etablerar närvaro för ett koncept, varumärke eller företagsnamn. Oavsett om man är arrangör, sponsor eller besökare. Hur ser ert eget utbud ut? Med en enkel banderoll skapas en unik möjlighet att nå ut till nästan hela publiken. I ett mer praktiskt perspektiv så har många som varit på festival förr eller senare blivit tvungna att konfrontera vädrets makter. Och en oumbärlig poncho för engångsbruk säkerställer då att regn inte blir ett hinder för fortsatt nöje. Handlar det om en mer planerat vattennära tillställning möjliggör beachflaggor, med unikt beprövad stabilitet och transportbarhet, att budskap förmedlas i annars otillgängliga miljöer.

Ett klassiskt silikonarmband är förmodligen ett av de enklaste och mest vanligt förekommande festivalrelaterade produkterna. De kan med fördel användas som markör för vilka som har rätt till inträde. Och i samma anda kan man med ett logoband särskilja mellan funktionärer och besökare. Som arrangör är man förmodligen väl medveten om att en eventportal inte bara markerar in- och utgångar utan även kan säkerställa så att besökare tar del av väsentlig information. Med kvalitativt tryck och utförande förhöjs ofta helhetsupplevelsen. Detta bör även beaktas när det kommer till en staketdisplay som snabbt kan förvandla en traditionell avgränsning till ett konkret budskap. Eller när det gäller en scenvägg med eget tryck som i rätt utförande gör att ingen kan undgå att lägga märka till det som förmedlas.

Daniel Wisarve
VD/Säljare
Colourpicture Europe AB
p:042-13 77 00  m: 073-064 96 78
a:Vasatorpsvägen 1
 254 57 Helsingborg
w:www.colourpicture.se  e: daniel@colourpicture.se
 
Checklista för hur du skyltar i butik