chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2
Vi har ÖPPET hela sommaren!

Andreas Schultz

3etage

Andreas på 3etage i Helsingborg, en mäklare med tryck

Andreas Schultz är mäklare på mäklarfirman 3etage i Helsingborg. 3etage profilerar sig som det lokala alternativet i staden, mäklaren du väljer när du vill ha någon som har koll på Helsingborg.

Vi ringde upp Andreas och ställde lite frågor om hur det är att vara mäklare idag mot förr, och vilken roll trycksaker spelar i det stora hela. Han menar att man får gå tillbaka en 5-10 år i tiden för att se när det började förändras.

– Det är stor skillnad på trycksaker idag och för 5-10 år sedan. Ta bara mäklarskyltarna som exempel. Förr var det ofta rektanglar med företagets logga, mäklarens namn och kontaktuppgifter och inget mer. Idag ser man mer figurskurna skyltar, med mer fantasi och som står ut lite mer. Det kan vara silhuetter på mäklaren, loggan eller något annat som drar blicken.

Vad har ni för skylt?

– Vi har tänkt om kring vår logga och vårt brand, nu kör vi en logga som är ett runt emblem med en trea och ett E i (3etage). Trean och bokstaven E sticker upp ur skylten och ger en distinkt silhuett, så att folk känner igen att det är vi som finns i området.”

Det låter kanon! Hur har ert samarbete med Colourpicture sett ut så här långt?

– Vi har till exempel beställt våra bopärmar genom er. De är väldigt uppskattade, enkla och tydliga i designen och materialet håller hög kvalitet, något som våra kunder uppskattar mycket. På frågan hur Andreas hittade till oss på Colourpicture svarar han enkelt att han kände Daniel sedan tidigare, och visste att han var att räkna med.

Hur beställde ni era trycksaker? Varför föll valet på just Colourpicture?

– Vi var nog väldigt enkla kunder. Vi hade redan vårt original färdigt, vi visste hur vi ville ha det och hur det skulle se ut. Sedan så kontaktade vi bland andra Colourpicture och vi tyckte att dels hade de ett väldigt konkurrenskraftigt pris, men det var också en smidig process att få offert. Vi fick dessutom ett snabbt svar och det kändes tryggt och säkert från början. Det är viktigt för oss.

Vi går vidare och frågar om vad som är viktigast vid val av tryckeri, förutom priset, och Andreas menar på att det handlar om kundfokuset. Det måste vara smidiga leveranser, trycket ska bli rätt och på det vis som man kommit överens om.

– Det ska inte vara något strul, utan man ska få det man beställt och i tid dessutom. Därför uppskattade vi verkligen Colourpictures flexibla leveranstider, att man kan bestämma leveransdag utifrån sina behov.

Sista frågan: skulle ni kunna tänka er att rekommendera oss på Colourpicture för någon ni känner?

– Ja, det skulle vi absolut kunna göra. Vi var väldigt nöjda med hela processen, att man tidigt utgick från våra behov (enkla och små som de var) och såg till att vi blev nöjda med vår beställning.

Vi tackar för intervjun och Andreas får återgå till vad han gör bäst – förmedla bostäder i världens vackraste stad!