chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2 icon-people icon-shipped icon-business icon-adapt icon-team icon-circular icon-check
Varukorg
0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa
0,00 kr
moms

Björn Larsson

Ecoretur

Ecoretur slår ett slag för avfallssortering

Ecoretur handlar med olika returprodukter med ett starkt fokus på materialåtervinning. Under åren har ett stort kontaktnät byggts upp i syfte att förmedla avfall mellan kommuner och privata bolag som har behov av returmaterial. Med ett stort fokus på ”corporate social responisbility” och miljövänliga transporter så är Ecoretur inte bara ett företag som arbetar med miljövänlighet, utan även ett miljövänligt företag.

Vi har träffat Björn Larsson på Ecoretur och pratat lite om hans verksamhet och behovet utav trycksaker.

Hur kom du i kontakt med Colourpicture?

– Jag har kontor på samma kontorshotell som Colourpicture, där fick jag kontakt med Daniel som berättade om hans verksamhet. Det är ett modernt och nytänkande sätt att beställa trycksaker, så jag var tvungen att prova.

Hur jobbar ni med marknadsföring och trycksaker i stort?

– Vi trycker upp en del material som marknadsför våra sorteringar av avfall. Dessutom annonserar vi i fackpress samt gör DM utskick direkt till våra kundgrupper. Blandningen och helheten är viktig, vi är i en bransch som inte är lika aktiv på internet som många andra, därför blir en hel del mer traditionell marknadsföring.

Vilken roll spelar trycksaker i er verksamhet?

– Själva trycksakerna spelar egentligen en ganska liten roll. Vi använder det framför allt vid utställningar. Men när man väl behöver det så är det såklart att man vill få det så snabbt och smidigt som möjligt. 

Varför föll valet på just Colourpicture?

– Det var otroligt enkelt att beställa. När man inte använder så mycket tryckmaterial så är det viktigt att beställningen är smidig. Vi har inga direkta rutiner för framtagning av material eller beställning, därför förlitar vi oss på god service från leverantören istället.

Vad är det viktigaste i valet av trycksaksleverantör?

– Det absolut viktigaste är enkelheten och leveranstiden så klart. Det är inte alltid man har så god tid på sig att förbereda sig inför eventuella utställningar och liknande. Då är det viktigt att man på ett smidigt sätt kan beställa det man behöver utan att behöva oroa sig för om man kommer få det i tid eller om man behöver stå tomhänt på mässan.

Hjälpte trycksakerna er lyckas med ert mål?

– Vi fick materialet i tid så vi har använt det på mässor. Det är såklart svårt att säga vad som är framgångsfaktorn till våra mål. Däremot så är såklart denna typ av marknadsföring med i helheten.