chat email plant phone magnifying-glass shopping-bag facebook-with-circle instagram-with-circle linkedin-with-circle twitter-with-circle arrow-bold-down arrow-long-down arrow-long-up arrow-cart icon-arrow-right icon-eye icon-idea icon-image icon-tag icon-time icon-design icon-christmas-tree icon-sign-in icon-sign-out icon-heart icon-handshake icon-upload icon-phone-2 icon-people icon-shipped icon-business icon-adapt icon-team icon-circular icon-check
Varukorg
0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Summa
0,00 kr
moms

Lars Jacobsen

Humanus

Humanus fick kontakt via LinkedIn

Humanus är en komplett aktör inom utbildning och arbetsmarknadstjänster. De ägs till störst delen av Studieförbundet Vuxenskolan och har varit igång i över 20 år med 140 anställda på hela 13 orter. Med så många olika utbildningar på olika orter så är det inte konstigt att behovet av trycksaker är stort.

Vi har intervjuat Lars Jacobsen som är marknadskoordinator kring hans arbete samt vilken nytta han ser med Colorpicture.se. 

Hur kom du i kontakt med Colourpicture?

– Daniel på Colourpicture skickade en enkel förfrågan via LinkedIn. Jag kollade lite närmare och såg att Daniel är aktiv med inlägg och tips. Det gillar jag, han är engagerad och seriös. 

Hur jobbar ni med marknadsföring och trycksaker i stort?

– Vi beställer en hel del tryck och print och ofta lite udda saker som inte alla leverantörer klarar av, såsom fototapeter till våra kontor. Det blir även en del annat material som beachflags, rollups och liknande. Sådant har vi ofta behov av. Här är Colourpicture en bra leverantör, enkelt att beställa och framför allt enkelt att kommunicera och diskutera olika lösningar med.

Vilken roll spelar trycksaker i er verksamhet?

– Trycksaker har en ganska stor roll även om vi ökar budgeten för digital marknadsföring, framför allt Google Adwords och Facebook Ads. Den digitala marknadsföringens ökning är till största delen på bekostnad av tidningsannonsering. Fortfarande använder vi en hel del broschyrer, foldrar och informationsblad, behovet av trycksaker är därför ganska tidlöst.

– Vår verksamhet är Yrkeshögskola, vuxenutbildning och arbetsmarknadstjänster. Till de två förstnämnda handlar det om mycket marknadsföring och information via nätet, mässor och med trycksaker för att få sökande.  

Varför föll valet på just Colourpicture?

– Colourpicture har framförallt en mycket bra beställningsfunktion via sin hemsida. Gränssnittet är enkelt och intuitivt att använda. Där får man pris och leveranstid direkt. Man kan dessutom få det billigare om man inte har bråttom. Eftersom man inte behöver ringa eller maila någon för att fråga om pris eller begära offert så blir beställningen otroligt smidig. Det passar oss perfekt. Vi märkte också att de återkopplar direkt om det skulle vara något oklart med beställningen eller originalet. Ibland kan det gå lite väl fort när man beställer, därför uppskattar jag den extra granskningen.

Vad är det viktigaste i valet av trycksaksleverantör?

– Man är ibland snabb och svarar pris på en sådan här fråga. Pris är såklart viktigt men för att mitt arbete som marknadskoordinator ska fungera så smärtfritt som möjligt är det viktigt att kommunikationen fungerar. Leveranssäkerhet och kvalitet är också mycket viktigt och många gånger hänger det ihop med kommunikation. Jag meddelar mina förväntningar och önskemål och leverantören underrättar mig om det går eller inte.

Hjälpte trycksakerna er lyckas med ert mål?

– Vi är mycket nöjda med de leveranser vi fått från Colourpicture - hög kvalitet och alltid inom utsatt tid. Eftersom vi kan lita på leveranserna så vet vi att vi alltid har det material vi behöver, oavsett om det är en utbildning eller mässa vi ska på.